י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יום שני ברציפות

הסגר לא בולם: למעלה מ-9,000 מאומתים ביממה האחרונה

בצל הסגר ההדוק על מדינת ישראל, נתוני משרד הבריאות המתפרסמים הבוקר מעלים כי מספר הנדבקים היומי מוסיף להישאר בעלייה | למעלה מ-9,000 נדבקים אובחנו ביממה האחרונה המהווים סך 7.2% מכלל הבדיקות | 66 נוספים נפטרו | משרד הבריאות צפוי לבקש להאריך את הסגר

הסגר לא בולם: למעלה מ-9,000 מאומתים ביממה האחרונה
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: נתי שוחט, פלאש 90

9,025 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-512,869, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 127,768 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 78,215. מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 262 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 1,042 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 3,770.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, עומד הבוקר על 7.2%.

אתמול, דווח כי 71,054 עובדי הוראה כבר נרשמו בקופות החולים - כשלישי מצוותי החינוך - לקראת פתיחתו הרשמית של מבצע החיסונים. זאת, בעוד שכ-29 אלף מורים כבר דיווחו כי התחסנו או החלימו מהנגיף, וכ-13 אלף מתוכם בני יותר מ-60. בין צוותי ההוראה, 5,399 איש הודיעו כי אינם מעוניינים להתחסן.

מורים ועובדי מסגרות החינוך בירכו על המהלך, שהגיע לאחר ההחלטה לתת להם תיעדוף במסגרת מבצע החיסונים הכלל ארצי, כשמרבית המתחסנים הם מורי החינוך המיוחד והנוער בסיכון.

על רקע נתוני התחלואה שעדיין גבוהים, משרד הבריאות צפוי לבקש את הארכת הסגר בשבוע לפחות. עם זאת, דיוני אסטרטגיית היציאה ממנו כבר החלו. מדיונים ראשונים בנושא מסתמן כי המתווה ייצא לפועל בשלוש פעימות - קודם החינוך לצד ביטול מגבלת המרחק וחידוש הטיסות. רק בסוף התהליך, בפעימה השלישית, אמורים להיפתח מסעדות וחדרי כושר.

ביומיים האחרונים קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שני דיונים בתוכנית היציאה ובנושא הדרכון הירוק שיינתן למתחסנים נגד נגיף הקורונה. דיון נוסף ייערך כנראה ביום חמישי הקרוב.

עד כה מדדי היציאה היו 1,000 מאומתים ביום ומקדם הדבקה נמוך מ-1, אולם הפעם מצטרף נתון מספר המתחסנים. גורמי הבריאות ירצו להבין את ההשפעה של החיסונים מצד אחד, ושל שתי המוטציות - הבריטית והדרום-אפריקנית - מצד שני.

הנתון המרכזי יהיה כנראה מספר המחוסנים מול מספר החולים, המשפיע על מספר החולים שמצבם קשה - ובכך על תפקוד בתי החולים ומערכת הבריאות כולה. לאחר קבלת הנתונים הללו, ייקבע מועד כניסת "הדרכון הירוק" לתוקף. יש לציין כי אותה פעימה ראשונה מתוכננת לא תהיה קשורה לדרכון, כמו פתיחת מערכת החינוך והחנויות.

בדקו את מגמת התחלואה במקום מגוריכם וביישובים הסמוכים הזינו את שם היישוב בשדה החיפוש או נווטו במפה: *צבעי היישובים ומגמות התחלואה מתעדכנים כל 24 שעות. למידע עדכני ומפורט על כל ההנחיות החדשות ניתן למצוא בפורטל חירום לאומי oref.org.il

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד