י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בפעם הרביעית

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה בשטח המדינה

‏כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה: ישראל תקפה במזרח המדינה במרחב דיר א-זור בקרבת הגבול עם עיראק | התקיפה שדווחה היא הפעם הרביעית במספר בתוך פחות משלושה שבועות

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה בשטח המדינה
תקיפה ישראלית, אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דווחו הלילה על תקיפה ישראלית באזור מחוז אדיר א-זור והעיר אל-בוכמאל במזרח המדינה. לא נמסרו פרטים נוספים לפי שעה. הערוץ אל-מיאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח ממקורותיו על פיצוצים חוזרים שנשמעו בגבול סוריה - עיראק כתוצאה ככל הנראה מתקיפות אוויריות בשטח סוריה.

מדובר בתקיפה רביעית שכלי התקשורת הממלכתיים בסוריה מייחסים לישראל במדינה תוך פחות משלושה שבועות. יש לציין שמשטר אסד לא נוהג לדווח בהרחבה על תקיפות של ישראל במרחב שהותקף הלילה (אזור דיר א-זור במזרח המדינה), לפי הטענה הסורית.

גורם צבאי סורי מסר כי בשעה 01.10 חיל האוויר הישראלי תקף בעיר דיר א-זור ואזור אל-בוכמאל במזרח המדינה. לפי אותו גורם, כעת נבחנות תוצאות התקיפה. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

עוד דווח, כי משטר אסד לא נוהג לדווח רבות על תקיפות באותו אזור, מרחב דיר א-זור המדברי. תקיפה רביעית שכלי התקשורת הממלכתיים מייחסים לישראל בשטח סוריה תוך פחות משלושה שבועות.

התקיפה הלילה מגיעה לאחר שמקורות סוריים בלתי רשמיים דווחו בתחילת השבוע כי ההרוג בסוף השבוע בתקיפה המיוחסת לישראל במדינה הוא עבד אל-כרים שחי(E)בר, בן 21, חייל באחד מגדודי המכ''מ בצבא סוריה. לדיווח אין אישור מכלי התקשורת הרשמיים במדינה.

כלי תקשורת מקומי בדרום המדינה פרסם תמונות של כרוזים שלכאורה פיזרה ישראל באזור התקיפה ובהם פניה לצבא סוריה ולבאסל אבו-עיד, מפקד החטיבה הרלוונטית: "למרות שהזהרנו אותך בעבר, אתה עדיין מאפשר לחזבאללה לנכוח באזור שאתה אחראי עליו ולפעול לצד אנשיך. הרי שאתה מסכן את חיי לוחמיך ואת חייך שלך..הגיע הזמן שחזבאללה יצא מסוריה ומהחטיבה שלך- היה סורי אמתי שפועל לטובת עמו ובניית מולדתו ונקוט בצעדים הנכונים לפני שכבר לא תוכל לעשות זאת", לשון הכרוזים.

סוריה תקיפה ישראל גבול סוריה עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד