י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דיור לחרדים

הסיכום הסודי בין ליצמן לכץ מעורר גל תגובות נזעם נגד החרדים

מצוקת הדיור: הבוקר מתפרסם כי שר השיכון יעקב ליצמן הגיע לפני מספר חודשים לסיכום מול שר האוצר כץ בנושא דיור מוזל לצעירים ולפיו הערים החרדיות הן אלו שיזכו בתוכניות הדיור אותן מציגה המדינה | הפרסום הבוקר עורר גל תגובות חריפות מצד חברי המפלגות האנטי חרדיות

הסיכום הסודי בין ליצמן לכץ מעורר גל תגובות נזעם נגד החרדים
ליצמן וכץ צילום: שלומי כהן, פלאש 90

הפרסום הבוקר (רביעי) בעיתון הכלכלי 'כלכליסט' על "תוכנית סודית" שנרקמה בין שר השיכון יעקב ליצמן לשר האוצר ישראל כץ, מעורר גל תגובות נגד הציבור החרדי והשר ליצמן, כשחברי הכנסת ממפלגות אנטי-חרדיות מנסים לנצל את הפרסום למטרות פוליטיות.

מדובר בסיכום בין משרד השיכון לאוצר על-כך שתוכניות הדיור המוזל יופסקו במהלך השנים הקרובות ויוגבלו למספר דירות מצומצם, אך על פי הקריטריונים שהוצגו בתוכנית יישארו בה לרוב רק כמה ערים חרדיות, כך על פי הפרסום הבוקר ב'כלכליסט'.

על פי הדיווח, מהתוכנית עולה כי בשלוש השנים הבאות יבנו רק 13,500 דירות במחיר מופחת זאת לעומת שנת 2019 בה שווקו קרקעות מדינה לבניית 26 אלף דירות.

על פי הפרסום הבוקר, השרים ליצמן וכץ סיכמו כי רק כמה ערים בודדות במרכז שמוגדרות באשכול הסוציו-אקונומי מתחת ל-5 לא יוגבלו, מהניתוח של 'כלכליסט' לפי הגדרה זו עולה כי רק כמה ערים חרדיות יהיו כלולים בתוכנית, ביניהן: בני ברק, בית שמש ואלעד, כך גם קריית גת שם עתידה לקום שכונה חרדית, זאת לצד שכונות באשדוד ובירושלים.

בעקבות הפרסום הבוקר לסיכום שנעשה כבר לפני כמה חודשים, מפלגות אנטי דתיות כמו ישראל ביתנו, יש עתיד ואף מפלגת תל"ם תקפו את הסיכום, במטרה לגרוף כמה קולות חדשים של שונאי דת בבחירות המתקרבות.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לדיווח: "הדיל הסודי של ליצמן וכץ לבניית דירות מוזלות רק לחרדים, מעלה את השאלה: מה עם הילדים שלנו? מה עם אלה ששירתו בצבא, משלמים מיסים, מחזיקים את המדינה? מתי הפכנו את ‏ישראל למקום שבו מענישים את מעמד הביניים על זה שהוא עובד קשה כדי לפרנס את עצמו?", תהה.

בדבריו הוסיף לפיד ותקף; ‏"אם המדינה יודעת לספק דירות מוזלות, חובתה לספק אותן לכולם, לא להשתמש בהן לשוחד פוליטי למגזרים ומקורבים. מגיע לישראלים ממשלה שפויה שתפעל בשביל כל אזרחיה. כולם כולל כולם".

בישראל ביתנו תקפו הם את ההחלטה: "בוקר טוב לכל מי ששירת בצה"ל, סיכן את חייו וכעת גם נאבק על הפרנסה במשק הטובע בסגרים חוזרים ונשנים", מסרו, ותקפו: "ליצמן וכץ בטוחים שאתם הפראיירים שלהם. הם איבדו את הבושה ואפילו לא מנסים להסתיר את הקומבינה שעושים על הגב שלכם כדי לשמור את דרעי וליצמן מחוייבים לנתניהו".

‏גם חבר הכנסת משה בוגי יעלון העומד בראש מפלגת תל"ם התייחס לדיווח ואמר: "משבר הדיור משפיע באופן קיצוני על יוקר המחיה ועל הסיכוי של כל זוג צעיר לרכוש דירה. החזרה למדיניות של דיור מוזל על בסיס השתייכות מגזרית-פוליטית היא עוד ביטוי להתפרקות של הממלכתיות ולשוחד פוליטי. דיור מוזל במימון המדינה צריך להינתן לכל זוג צעיר ללא הבדל דת, מגזר, גזע ומגדר".

יעקב ליצמן ישראל כץ דיור מוזל דיור לחרדים משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד