י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אנרגיית השמש

מערכת סולארית לצריכה עצמית

יותר ויותר בתים בישראל מצטרפים לטרנד האנרגיה הסולארית • צורת החשמל שמיוצרת בשיטה זו נחשבת לירוקה מבחינה סביבתית ובעתיד תוכל אף להחליף שיטות אחרות ומזהמות יותר של הפקת חשמל

מערכת סולארית לצריכה עצמית
מערכת סולרית צילום: freepik

אנרגיה סולארית היא אנרגיה שהמקור שלה הוא בקרני השמש. בעזרת תאים שמכונים תאים פוטו-וולטאים ניתן להמיר את האנרגיה של קרינת השמש לאנרגיה חשמלית שבה ניתן להשתמש. צורת החשמל שמיוצרת בשיטה זו נחשבת לירוקה מבחינה סביבתית ובעתיד תוכל אף להחליף שיטות אחרות ומזהמות יותר של הפקת חשמל.

בישראל ישנן תקנות שמעודדות את הפקת החשמל מאנרגיה סולארית. הפקת חשמל ביתית מאפשרת צריכה עצמית של חשמל למטרות שונות וכן מכירת האנרגיה העודפת לחברת החשמל בתעריף מיוחד. בעקבות זאת השימוש במערכות סולאריות ביתיות הופך נפוץ יותר ויותר, והדבר כדאי גם למדינת ישראל וגם לאותם מפעילים של מערכות סולאריות ביתיות.

מהי מערכת סולארית?

מערכת סולארית מורכבת מכמה רכיבים. לשם ייצור החשמל יש צורך בהצבת פנלים סולאריים שיקלטו את אור השמש. בנוסף לכך, רכיבים אחרים במערכת אחראים על הפקת החשמל והמרה שלו לצורת זרם שניתן להשתמש בה במכשירי חשמל ביתיים (זרם חילופין - AC). כדי לבנות מערכת סולארית להפקת חשמל עדיין יש צורך בקבלת אישור מחברת החשמל וחתימה על חוזה מולה. לאחר שמתקבל האישור ניתן לתכנן ולהקים את המערכת הסולארית.

יותר ויותר בתים בישראל מצטרפים לטרנד האנרגיה הסולארית, מכיוון שהדבר כדאי מבחינה כלכלית וגם משרת היטב את הדאגה לסביבה ולשימור כדור הארץ.

מחירים של מערכות סולאריות

אנשים רבים שפונים לחברות להתקנת מערכות סולאריות (כמו "סולארי בקליק"),מתעניינים קודם כל במחיר שלהן. מטבע הדברים, ישנו רצון לראות האם יש כדאיות כלכלית בהשקעה במערכת סולארית ביתית.

אז כמה עולה התקנת מערכת סולארית שכזו? התשובה היא שעלות התקנה של המערכת מתחילה בהשקעה בסביבות 30,000 ₪. המחיר יכול להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים כמו היקף וגודל המערכת ומספר הפנלים הסולאריים שמותקנים.

למרות שמדובר בהשקעה לא קטנה, במבט לטווח ארוך מדובר בהשקעה כדאית. בעזרת הכסף שמתקבל ממכירת החשמל העודף לחברת החשמל בתעריף המיוחד, ניתן לחסוך אלפי שקלים בשנה על הוצאות חשמל. כך יוצא שלאחר מספר שנים לא גדול ההשקעה מחזירה את עצמה והופכת למקור הכנסה נוסף ופסיבי. החיסכון הכספי מדי שנה יכול להיות משמעותי ביותר, ויכול להגיע גם ליותר מ-10,000 ₪ בשנה.

למה כדאי להתקין מערכת סולארית?

אנשי המקצוע של חברת "סולארי בקליק" נתקלים לא מעט באנשים שמתעניינים בהקמה של מערכת סולארית, אך לא בטוחים למה הם יכולים לצפות ממנה ומהם היתרונות שלה. התשובה הבסיסית היא שמדובר בנכס כלכלי שמספק הכנסה קבועה ופסיבית לאורך שנים, וכרוך בהשקעה ראשונית שהיא נמוכה יחסית לעומת סוגי השקעות אחרים.

בנוסף לכך, חשמל שמופק מאנרגיה סולארית הוא חשמל "ירוק". שיטות ייצור החשמל הנפוצות בכל העולם (וגם בישראל) הן מזהמות ביותר. מבחינת נושא הקיימות בכדור הארץ, העתיד נמצא באנרגיות הירוקות. כיום קשה עוד לתפוס זאת, אך בשלב מסוים ייגמרו עתודות הנפט של כדור הארץ, ויהיה צורך במעבר לייצור אנרגיה בצורה חלופית. מבחינה זו, מערכות סולאריות לייצור חשמל עונות על כל התנאים של ייצור אנרגיה באופן שהוא אינו מזיק לסביבה.

מתוך כך, לאנשים בעלי מודעות סביבתית שגם רוצים ליהנות מהיתרונות הכלכליים של הפקת החשמל באופן עצמאי, מתאים מאוד להקים מערכת סולארית בבית.

לסיכום

להקמת מערכת סולארית ביתית או מסחרית יש יתרונות רבים – כלכליים וסביבתיים. הייצור של החשמל באופן פרטי מאפשר ליצור מקור הכנסה פסיבי נוסף, תוך תרומה למאמץ הבינלאומי לשמור על הסביבה.

חברות מקצועיות כמו "סולארי בקליק" מעניקות ייעוץ לכל מי שמתעניין בהקמה של מערכת סולארית, ויכולות להציע ליווי אישי לכל מי שמעוניין להתחיל לייצר חשמל באופן פרטי.

 

סולארי מערכת סולארית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד