י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד ההרס מהזירה

התקיפה שמיוחסת לישראל: בסיוע מידע מודיעיני אמריקאי

לפי הדיווחים, התקיפה הלילה בצפון מזרח סוריה שמיוחסת לישראל ע"פ מקורות זרים, בוצעה בסיוע מידע מודיעיני אמריקאי. גורם איראני אמר לערוץ אל-עאלם בשפה הערבית כי אין הרוגים איראנים בתקיפה הישראלית הלילה, אך דווח מנגד על שבעה סורים ו-16 אנשי מיליציות פרו איראניות שנהרגו בתקיפה • תיעוד

התקיפה שמיוחסת לישראל: בסיוע מידע מודיעיני אמריקאי
התקיפה בצפון מזרח סוריה צילום: ערוץ אל-מיאדין

בתיעוד שמפרסם ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מאזור התקיפה הלילה בצפון מזרח סוריה, תקיפה שמיוחסת לישראל, נראה הרס רב.

רועי קייס מומחה לעולם הערבי בכאן 11 מציין, כי "זה די חריג שיש תמונות מהקרקע לאחר תקיפה באזור הזה" מאחר ואחרי תקיפות שמיוחסות לישראל כמעט ולא רואים תיעוד מהמקום.

זירת התקיפה בסוריה

‏וזה הסיפור המרכזי של התקיפה הלילה: בכיר במערכת המודיעין האמריקאית מסר לסוכנות הידיעות ‎AP כי התקיפה הישראלית בסוריה בוצעה בסיוע מידע מודיעיני אמריקאי, והייתה מכוונת נגד מחסנים בהם אוחסן נשק איראני וחומרים לתמיכה בתוכנית הגרעין האיראנית.

‏לאחר התקיפה שמיוחסת לישראל אמש, מרכז המעקב הסורי, שלא תמיד ניתן להסתמך עליו, דווח כי מספר ההרוגים בתקיפה הישראלית הוא 5 סורים ו-11 לוחמים זרים. לאחר מספר שעות הוא דווח כי המספר עלה לשבעה סורים ו-16 אנשי מיליציות פרו איראניות. מנגד, ‏גורם איראני אמר לערוץ אל-עאלם בשפה הערבית כי אין הרוגים איראנים בתקיפה הישראלית הלילה.

ההרס בזירת התקיפה

כזכור אתמול כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דווחו על תקיפה ישראלית באזור מחוז אדיר א-זור והעיר אל-בוכמאל במזרח המדינה. הערוץ אל-מיאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח ממקורותיו על פיצוצים חוזרים שנשמעו בגבול סוריה - עיראק כתוצאה ככל הנראה מתקיפות אוויריות בשטח סוריה.

מדובר בתקיפה רביעית שכלי התקשורת הממלכתיים בסוריה מייחסים לישראל במדינה תוך פחות משלושה שבועות. יש לציין שמשטר אסד לא נוהג לדווח בהרחבה על תקיפות של ישראל במרחב שהותקף הלילה (אזור דיר א-זור במזרח המדינה), לפי הטענה הסורית.

גורם צבאי סורי מסר כי בשעה 01.10 חיל האוויר הישראלי תקף בעיר דיר א-זור ואזור אל-בוכמאל במזרח המדינה.

סוריה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד