י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ארצי שינתה פניה"

ננסי פלוסי ציטטה את הפזמונאי הישראלי בדיון להדחת טראמפ

במסגרת דיון בסנאט על הדחתו של הנשיא טראמפ בעקבות המהומות האלימות בוושינגטון, ציטטה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי קטע משירו של הפזמונאי הישראלי אהוד מנור ז"ל: "אין לי ארץ אחרת" | למרות שבית הנבחרים הצביע בעד ההדחה, פנס לא צפוי לקדמה

ננסי פלוסי ציטטה את הפזמונאי הישראלי בדיון להדחת טראמפ
בית הנבחרים צילום: רויטרס

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ציטטה את שירו של אהוד מנור ז"ל, מגדולי הפזמונאים הישראלים שכתב, "לא אשתוק, כי ארצי שינתה את פניה לא אוותר לה, אזכיר לה, ואשיר כאן באוזניה עד שתפקח את עיניה".

פלוסי היא מובילת המהלך להדחת טראמפ לאחר המהומות בגבעת הקפיטול. אתמול (שלישי) הצביע בית הנבחרים האמריקני בעד ההחלטה הקוראת לסגן הנשיא פנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה ולהדיח את טראמפ 223-205, אך יש לציין שתוצאות ההצבעה הן בעיקר הצהרה, ומייק פנס הודיע כי לא יקדם את הדחת טראמפ קודם התאריך הרשמי ה-20 בינואר.

ננסי פלוסי לא מוותרת, וממקדת הצבעה בסנאט להדחת טראמפ, ונראה כי יש סיכוי שתצליח, מאחר ומספר רפובליקנים יצביעו בעד הדחתו של טראמפ.

אתמול דווח ה'ניו יורק טיימס', כי מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, אמר שמעשיו ודבריו של טראמפ במהומות בקפיטול הם סיבה טובה להדחה. עוד דווח, כי מקונל שמח שהדמוקרטים מקדמים הליך הדחה נגד הנשיא היוצא, ומקווה שהדבר יעזור להחליש את מחנה טראמפ במפלגה ולמחוק את המורשת של טראמפ.

טראמפ יהפוך לנשיא הראשון בהיסטוריה שבית הנבחרים מצביע פעמיים בעד הדחתו, אך גם הפעם הסיכויים לכן אינם גדולים, כיוון שלשם כך נדרשת תמיכתם של 17 סנאטורים רפובליקנים, ועד כה נמצאו רק ארבעה רפובליקנים שיתמכו במהלך.

ננסי פלוסי בית הנבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד