י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתוך 13 חודשים

ניסיון הדחה שני של הנשיא היוצא טראמפ

שבעה ימים לפני המועד המקורי בו אמורה להסתיים כהונת טראמפ כנשיא ארצות הברית, בית הנבחרים האמריקני התכנס כדי להצביע על ההצעה להדיחו

 ניסיון הדחה שני של הנשיא היוצא טראמפ
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

בשל חלקו של טראמפ במהומות הקפיטול בשבוע שעבר, מהומות שהביאו למותם של ששה אנשים ביניהם שני שוטרים, אז פרצו המונים מתומכי טראמפ לבניין הקונגרס כדי למנוע את אישור ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות, הדמוקרטים מצביעים על הדחת טראמפ בגלל הסעיף של "הסתה למרידה".

לדמוקרטים יש רוב בבית הנבחרים, ועם תמיכה של כמה רפובליקנים, ההצבעה תאשר את ההדחה, אך יחד עם זאת, הסיכוי שהוא מאושר גם בסנאט, שם דרושה תמיכתם של שני שלישים מהסנאטורים, חסר סיכוי, והמשפט בסנאט יתקיים רק אחרי שטראמפ יסיים את תפקידו.

ננסי פלוסי יו"ר הבית מובילה את המהלך להדחת טראמפ לאחר המהומות בקפיטול, אתמול הצביע בית הנבחרים האמריקני בעד ההחלטה הקוראת לסגן הנשיא פנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה ולהדיח את טראמפ 223-205. אך יש לציין שתוצאות ההצבעה היו בעיקר הצהרה. כי מייק פנס הודיע שהוא לא יקדם הדחת טראמפ.

אתמול דווח ה'ניו יורק טיימס', כי מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, אמר שמעשיו ודבריו של טראמפ במהומות בקפיטול הם סיבה טובה להדחה. עוד דווח, כי מקונל שמח שהדמוקרטים מקדמים הליך הדחה נגד הנשיא היוצא, ומקווה שהדבר יעזור להחליש את מחנה טראמפ במפלגה ולמחוק את המורשת של טראמפ.

טראמפ יהפוך לנשיא הראשון בהיסטוריה שבית הנבחרים מצביע פעמיים בעד הדחתו, אך גם הפעם הסיכויים לא גדולים שהסנאט יאשר את הדחתו, כי לשם כך נדרשת תמיכת 17 סנאטורים רפובליקנים, ועד כה נמצאו רק ארבעה רפובליקנים שיתמכו במהלך.

בשנה שעברה הצביע בית הנבחרים בעד הדחת טראמפ, לאחר שנחשף כי ניסה לכאורה לשדל את נשיא אוקראינה לקדם חקירה נגד ג'ו ביידן, הסנאט היה אז עם רוב רפובליקני של 6 מחוקקים, זיכה אותו, אך הפעם הסיפור שונה, ואולי נראה תוצאה אחרת.

דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד