ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המספרים והנתונים

המפקד בתדרוך: "לבחורים יש רצון עז להישאר במלונות"

בתדרוך שמסר מפקד מלונות הקורונה, התייחס לאלה המשויכות לציבור החרדי, פירט ותיאר את החיים במלונית וגם חשף את הנתונים לפיהם 82% מהמשוכנים במלוניות הם חרדים, בחורי ישיבות, משפחות חרדיות, ובנות חרדיות מבודדות

המפקד בתדרוך: "לבחורים יש רצון עז להישאר במלונות"
בחורי ישיבות במלונית קורונה צילום: אילוסטרציה, אפרים קיין

מפקד מלוניות הקורונה אלוף משנה (במיל') ניר בר-און קיים היום (רביעי) תדריך מיוחד, בו התייחס לפעילות מפקדת 'אלון' בדגש על המלוניות שיועדו לציבור החרדי.

בפתח דבריו סקר בר-און את פעילות המלוניות שכבר פעילות: "נכון לשעה זו יש לנו 7 מלונות החלמה ובידוד במרכז הבידוד וההחלמה של מפקדת 'אלון'. בתוך הסיפור הזה אנחנו עם 5 מלונות החלמה ו-2 מלונות בידוד. במלוניות ההחלמה יש 3 שהן לציבור החרדי. ונכון לעכשיו יש כ-2,377 אורחים במלוניות ההחלמה וכאמור מתוכם 1,949 אנשים הם מהמגזר החרדי- כ-82%. יש לנו 1,256 בחורי ישיבה ועוד 693 משפחות ובנות חרדיות" סיכם בר-און.

עוד הוסיף בר- און: "יש סדר גודל של 33 אלף בתי אב שמטופלים על ידינו במסגרת תכנית 'בני חיל'. התכנית כוללת סיוע במתן מארזי מזון, קניית תרופות ואוכל וכו'. זה יוצא סדר גודל של 200,00 אנשים באותם בתי אב שמטופלים ע"י התכנית הזו. מעבר לזה, יש לנו את מלונות הבידוד בהם יש כ-500 אנשים מתוכם 50 אנשים ששבו מחו"ל. אנחנו עוסקים בנושא זה ע"פ מה שמוגדר לנו על פי חוק. אנחנו לוקחים לדוגמה את השבים מדרום אפריקה כחוזרים שחייבים לחזור לבידוד במלונית. כל מי שצריך בידוד מטעם המדינה מקבל אותו. זו תמונת המצב".

מפקד המלוניות הוסיף על מצב ה'גל השלישי': "אנחנו רואים בגל הזה רואים תחלואה בעיקר בקרב בחורי הישיבות. אם אני מסתכל על הגל הקודם כהשוואה, היו לנו אז בערך 5 ישיבות שפינינו למלונות ועוד 40 ישיבות שאיתן יצרנו פתרון קבוצתי פנים ישיבתי יחד עם אלוף (מיל') רוני נומה ומיקי אדלשטיין. אנחנו יוצרים מצב בו יש ישיבות שנשארות בתוך עצמן והן מקבלות משאבים מתאימים. המתקן הופך להיות "מתקן קורונה", כשאפשר להמשיך לקיים את שגרת הלימודים בישיבה ככל שניתן. בראש ובראשונה בפתרון הזה ראשי הישיבות לוקחים את האחריות הנדרשת על בריאותם של תלמידי הישיבות. זה קרה בגל הקודם בצורה טובה וחיובית עם הערכה רבה לצוותי הישיבות".

עם זאת לדבריו, "בגל הזה המצב די הפוך, יש רק 5 ישיבות עם 1,050 בחורים שמתבודדים בתוך הישיבות. מתוכם, 40% חולים והשאר מבודדים. לעומת זאת שאר הבחורים נמצאים במלוניות. יש כרגע 63 ישיבות שיש להן תלמידים במלוניות. ההיפוך הזה בנתונים לצערי אומר משהו על המתווה הזה שהיה. אולי משהו שם התפספס והייתה ציפייה אחרת. אנחנו לא מצליחים להגיע למצב שהבחורים נשארים בישיבות שלהם. לטובת בחורי הישיבה, בחרנו 2 מלוניות מתאימות בירושלים. נכון לעכשיו, יש בחורי ישיבות בדן פנורמה ירושלים, שהוא 5 כוכבים וגן בגרנד קורט, שהוא 5 כוכבים. הם המלונות הכי טובים שיש. נתנו את התנאים הטובים ביותר".

בר-און הוסיף וביקש להדגיש: "אנחנו מאפשרים בחלק מהמקומות שיעורי תורה, מצד שני אני רוצה להגיד שלמרות התנאים הטובים הללו שאנחנו מספקים יש מעט בעיות. אני רוצה להעביר דרככם את המסר הברור שאני לא רוצה ומוכן לקבל התנהגות בלתי מכבדת מצד מיעוט של נערים. אני פוגש יותר ויותר בימים האחרונים דברים שהם לא מקובלים בשום צורה. פגיעה בציוד של המלון, השחתה. הברחת אלכוהול פנימה - זה לא מכבד, אנחנו לא נקבל את זה".

"אקח את 'דן הייאט' כדוגמה פחות טובה שהייתה שם התנהגות מקובלת פחות. אני לא מדבר על מספרים גדולים מאוד, מספיקים 10 נערים שמתנהגים בצורה פחות מכבדת וזה פוגע בכולם", אמר בר-און והוסיף: "מנגד יש את מלון גרנד קורט שבו יש סרטונים שמראים התנהגות למופת של בחורי הישיבה, הם לומדים בחברותות בצורה מופתית. המסר צריך לעבור בצורה ברורה. לבחורים יש רצון עז להישאר במלונות".

"אני מאפשר להעביר שיעורי ישיבות במלוניות, אנשים שחלו בעבר מגיעים לפעמים להעביר את השיעורים. הבקשה להעביר את השיעור מגיעה אליי ולרוב אני מאשר אותה. אין טלוויזיות בחדרים של המלוניות לחרדים. אני לא מחטט בציוד. היו כאלה שהעברנו בין מלוניות כי הם ביקשו לא להיות עם נשים", אמר בר-און לסיכום.

קורונה תדרוך פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד