י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תוך 5 דקות בלבד

אותרו ארבעה חולים נוספים במוטציה הדרום אפריקאית

במשרד הבריאות מעדכנים כי אותרו סשראל ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקאית שמדבקת מהר הרבה יותר מהווריאנט המקורי של נגיף הקורונה | "עלול לגרום לתחלואה קשה בקרב הצעירים"

אותרו ארבעה חולים נוספים במוטציה הדרום אפריקאית
בדיקות קורונה בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקנית התגלו בישראל - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. עד כה אותרו בארץ בסך הכול שמונה מקרי הדבקה במוטציה החדשה. 

על פי הדיווח המוטציה הדרום אפריקאית גורמת להדבקה מהירה במיוחד ועל פי מחקר שנעשה בשיבא, היא מדביקה בתוך 5 דקות בלבד. נתוני ההדבקה מדאיגים במיוחד לאור ההתפשטות המהירה של המוטציה הבריטית בישראל.

אתמול דווח כי ילדה בת תשע מתל אביב נדבקה במוטציה הדרום אפריקאית. על פי הדיווח, לאחר שאובחנה התברר כי הילדה נדבקה רגע לפני הסגר ויש חשש שתלמידים ומורים שבו במגע עמה נדבקו גם הם. במשרד הבריאות נעשים מאמצים לאסוף דגימות מכל המבודדים ולשלוח אותן למעבדה המרכזית כדי לזהות את הנדבקים במוטציה ולקטוע במהירות של שרשראות ההדבקה. 

כזכור, במוצאי השבת האחרונה דיווח משרד הבריאות על ארבעה מקרים שזוהו מתוך 15 דגימות שהגיעו לריצוף מהיר, במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. המקרים מייצגים שתי שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מאדם ששב לישראל מדרום אפריקה. במשרד הבריאות טענו אז כי המוטציה הדרום אפריקאית גורמת להדבקה מהירה יותר אך לא לתחלואה קשה יותר.

עם זאת, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס ציינה בשבוע שעבר כי לא בטוח שהחיסונים יעילים כלפי הווריאנט הדרום אפריקאי. לדבריה,  "הווריאנט הדרום-אפריקאי יותר מטריד כי הוא עלול לגרום לתחלואה קשה בקרב הצעירים. עוד לא ברורה השפעתו על החיסון ויש מחקר ראשוני מדאיג. במחקר החדש נבדקו 11 מקרים ביחס לנוגדנים שנוצרים מהחיסונים הקיימים ויש חשד שיעילות החיסונים כלפיו פחות טובה".

 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד