י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
במשרד הבריאות שוקלים צעדים

חשש כבד מהתפרצות מוטציה חדשה בישראל

במשרד הבריאות חוששים מהתפרצות של המוטציה החדשה של הנגיף שהתגלתה ביפן ומקורה ככל הנראה בברזיל ושוקלים להכניס את השבים משם לבידוד במלוניות • בתוך כך, ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקנית של הקורונה התגלו בישראל, מה שהעלה את מספר הנדבקים במוטציה לשמונה

חשש כבד מהתפרצות מוטציה חדשה בישראל
מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

רק לפני מספר שעות עדכן משרד הבריאות כי ארבעה ישראלים נוספים נדבקו במוטציה הדרום אפריקאית, ובכירים במשרד הבריאות מביעים חשש כי המוטציה הברזילאית החדשה תתפשט בישראל - כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 12.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות שוקלים להכניס את החוזרים מברזיל לבידוד במלוניות ואף נערכים לכך, כפי שהיה עם השבים מבריטניה ודרום אפריקה.

כזכור, ממשלת יפן הודיעה ביום ראשון כי מוטציה חדשה של נגיף הקורונה אותרה בקרב ארבעה נדבקים, תיירים שהגיעו מברזיל. לדברי משרד הבריאות היפני, מדובר במוטציה שונה מהמוטציות שאותרו עד כה בדרום אפריקה ובבריטניה, וברשויות הבריאות במדינה לומדים כעת את המוטציה החדשה ומנסים להבין אם היא מדבקת יותר או מסוכנת יותר.

טאקאג'י וואקיטה, ראש המכון הלאומי למחלות זיהומיות, אמר בתדרוך לתקשורת היפנית כי הם חוקרים את מאפייני המוטציה החדשה, כמו מידת היעילות של חיסונים כנגדה וכמה חמורים התסמינים שלה עלולים להיות. לדבריו, המוטציה דומה למוטציה הבריטית והדרום אפריקאית בכך שהן חולקות את המוטציה הנפוצה יותר. עם זאת כאמור, לא ידוע עדיין כמה היא מדבקת או מסוכנת והאם יש מה לחשוש ממנה יותר מהשאר.

נזכיר כי משרד הבריאות עדכן הערב שבמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות אותרו באמצעות תהליך ריצוף ארבעה מקרים נוספים מהוריאנט הדרום אפריקאי. סה"כ אותרו בישראל 8 מקרים מהוריאנט הדרום אפריקאי. במשרד הבריאות הדגישו כי "הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה".

 

קורונה משרד הבריאות ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד