י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רולטה רוסית

לאחר שהורעל וניצל: האופוזיציונר אלכסיי נבלני חוזר לרוסיה

כפי שהצהיר בראיון ל-CNN לפני כחודש לאחר שזוהו המתנקשים בו, וחצי שנה לאחר שהורעל, אלכסיי נבלני, מבקר ידוע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאושפז ברוסיה ולאחר מאבק עיקש הוא הוטס לגרמניה לצורך קבלת טיפול רפואי. ביום ראשון הקרוב, הוא חוזר

לאחר שהורעל וניצל: האופוזיציונר אלכסיי נבלני חוזר לרוסיה
אלכסיי נבלני צילום: באדיבות המצלם

חצי שנה לאחר שהורעל, אלכסיי נבלני, מבקר ידוע של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאושפז ברוסיה ולאחר מאבק עיקש הוא הוטס לגרמניה לצורך קבלת טיפול רפואי, הודיע כי הוא שב לרוסיה.

כפי שהצהיר בראיון ל-CNN לפני כחודש לאחר שזוהו המתנקשים בו, הוא לא חושש מחזרה לארצו. ולמרות כליאתו והניסיונות הרבים שנעשו לחיסולו "אני שייך לארץ הזאת", ואכן על פי הדיווח ב'רויטרס' נבלני צפוי לחזור לרוסיה בתחילת השבוע הבא.

כזכור, אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, הוטס מרוסיה לברלין לטיפול רפואי ב-22 באוגוסט עם תסמיני הרעלה. מעבדה צבאית מיוחדת בגרמניה ביצעה בדיקה טוקסיקולוגית באמצעות דגימות של אלכסיי נבלני. ממנה עלתה הוכחה חד משמעית להימצאותו של חומר מקבוצת נוביצ'וק הפוגע במערכת העצבים בדמו של נבלני.

אלכסיי נבלני הוא המבקר הבולט ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין וחשף בעקביות באמצעות בלוג שהוא מנהל, שורת שחיתויות בממשל הרוסי ונחשב לאחד הבלוגרים הפופולריים ברוסיה בכל הנוגע למאבק בשחיתות. הוא נעצר פעמים רבות, אך הוא לא נרתע, והשלטונות ברוסיה מנסים להתנכל אליו פעם אחר פעם.

לפני כחודש, כאמור דווח בכלי התקשורת בעולם כי ארגון בשם 'בלינגקט' העורך תחקירי עומק, הצליח לעלות על עקבותיהם של המתנקשים בנבלני, על פי הדיווחים במהלך יותר משלוש שנים הם ניסו לחסלו לא פחות משלוש פעמים, מכולם יצא נבלני בחיים.

רוסיה אלכסיי נבלני גרמניה הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד