ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעלות של 600 מיליון דולר

למרות עזיבת טראמפ: השגרירות האמריקאית נבנית בירושלים

שגרירות ארה"ב החדשה תוקם על דרך חברון פינת ינובסקי בירושלים. כך אישרה הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים, לצד הרחבת השגרירות הזמנית הנוכחית בשכונת ארנונה. תחילת הקמת משכן השגרירות החדש תיקח בין שנה לשנתיים, בעלות של 600 מיליון דולר

למרות עזיבת טראמפ: השגרירות האמריקאית נבנית בירושלים
יונתן זינדל פלאש 90

הוועדה העירונית לבנייה ותכנון בירושלים אישרה את התוכניות לשגרירות ארה"ב החדשה שתוקם על דרך חברון פינת ינובסקי בירושלים כמו גם הוועדה אישרה את הרחבת השגרירות הזמנית הנוכחית בשכונת ארנונה.

הקמת השגרירות תיקח בין שנה לשנתיים, בעלות של 600 מיליון דולר. פלר חסן-נחום חברת מועצת העיר ירושלים ומשנה לראש עיריית ירושלים, אחראית על תיקי קשרי חוץ, פיתוח כלכלי בינלאומי ותיירות, אומרת ל'בחדרי חרדים' על הפרסום של בניית השגרירות כי "אנחנו מאד מתרגשים שסוף סוף יהיה לנו בניין רשמי של שגרירות ארה"ב בירושלים, ארה"ב הכירה בירושלים כבירת ישראל וכבירת העם היהודי".

תכנית השגרירות האמריקאית

על פי התכנית שאישרה העירייה, יוקמו שני מתחמים עבור השגרירות האמריקאית בבירה. התכנית מציעה להרחיב את המתחם הקיים היום בשכונת ארנונה לגודל של 50 אלף מ"ר, ובנוסף לבנות במתחם אלנבי, הממוקם בין הרחובות חנוך אלבלק, דניאל ינובסקי ודרך חברון בגודל של 60 אלף מ"ר.

כל אחד מהמתחמים כולל מבני משרדים, מגורים וביטחון לעובדים. בעירייה מציינים כי בכל הנוגע למלון דיפלומט, ובסיכום עם נציגי השגרירות, הוחלט כי המבנה לא יפונה עד למציאת פתרון ראוי לדיירי המבנה.

מספר הקומות מותאם למדיניות התכנון לשכונות הצמודות; 10 קומות כלפי דרך חברון ועד 5 קומות ביתר המתחמים. העברת המתחמים הדיפלומטים במלואם לירושלים, בירת ישראל, הנה מהלך חשוב ומשמעותי למדינת ישראל. בעירייה מקווים כי בעקבותיו יצטרפו למהלך מדינות נוספות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר כי "זהו רגע היסטורי ומרגש המתרחש על רקע השינוי המדיני שאנו חווים בימים אלה עם הסכמי השלום המבורכים. אני סבור כי הצעד הנוסף של העצמת מתחמי השגרירות בירושלים, והמשך העברתה לבירה היא סנונית ראשונה לנציגויות נוספות שיעתיקו את מקומן לבירה. השגרירות במתחם אלנבי, צפויה להיבנות על ציר הרכבת הקלה ולהגביר את פיתוחה של העיר למען תושביה, וזאת בהמשך לתכנית האב בתלפיות שאושרה זה מכבר".

כזכור השגרירות עברה לירושלים מתל אביב ב-14 במאי 2018, בעקבות החלטת הנשיא דונלד טראמפ בדצמבר 2017.

שגרירות ארה''ב ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד