י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות התנגדות 'הליכוד'

גנץ מינה את פרקליט המדינה המיועד לממלא מקום

לאחר שמינוי בממשלה תקוע לאור התנגדות הליכוד, בני גנץ עושה הערב מהלך וממנה את עו"ד עמית איסמן שנבחר על ידי ניסנקורן למ"מ פרקליט המדינה, תפקיד שהחזיק עד כה היועמ"ש לממשלה מנדלבליט

גנץ מינה את פרקליט המדינה המיועד לממלא מקום
פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן צילום: משרד המשפטים

שר הביטחון והמשפטים בני גנץ, החליט הערב (רביעי) למנות את עו"ד עמית איסמן לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. בהודעה לתקשורת מטעם כחול לבן נאמר כי המינוי הינו "לאור העובדה, כי לאחר סיום עבודת ועדת האיתור שקבעה כי איסמן עולה בכישוריו באופן בולט מעל שאר המועמדים, סירבו הליכוד ונתניהו לאשר את מינויו של איסמן בממשלה".

עם כניסתו למשרד המשפטים, החליט גנץ למנות מ"מ פרקליט מדינה במקביל למהלכים להבאת מינוי קבע. במהלך השבוע האחרון, קיים גנץ היוועצות בנושא עם היועץ המשפטי לממשלה, נציב שירות המדינה ועם גורמי משפט נוספים וכן עיין בחומרי ועדת האיתור שדנה במינוי פרקליט מדינה קבוע.

גנץ נפגש עם איסמן השבוע. במהלך פגישתם, דן עימו גנץ גם בנושא אמירותיו הפוגעניות כלפי נשים. גנץ ששוחח גם עם גורמים נוספים המכירים את הנושא, השתכנע כי איסמן מתחרט על הדברים באופן כנה וכי אין בהם בכדי למנוע את מינויו.

גנץ אמר הערב כי "אני עושה הערב צעד נוסף למען שלטון החוק, בשאיפה להפוך אותו לצעד משמעותי ליציבות מערכת המשפט ושלטון החוק. מדינת ישראל צריכה לתפקד- מערכת המשפט חייבת לתפקד ואף אחד לא ימנע ממנה לתפקד. העובדה שאין פרקליט מדינה, היא אות קלון לממשלה ולעומד בראשה. לכן, עד שנביא לממשלה את מינוי הקבע, החלטתי למנות את עו"ד איסמן כממלא מקום בכדי שיחל בביצוע התפקיד".

"הדגשתי בפני איסמן", הוסיף גנץ, "את החשיבות שאני רואה בביצור שלטון החוק, בקידום עבודת הפרקליטות ובעצמאות תפקודה. אין לי ספק שהוא יעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר כממלא מקום היום, וכפרקליט מדינה קבוע בעתיד".

יצוין כי עד כה החזיק בתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד אביחי מנדלבליט, נוסף על תפקידו כיועץ המשפטי לממשלה וראש התביעה הכללית. בליכוד הביעו התנגדות הן למינוי העצמאי של מנדלבליט והן למיניו של עו"ד איסמן שלדבריהם לא משקף את העמדות שלהם באשר למערכת המשפט.

עמית איסמן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד