י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלחמה במפלגות הימין

בנט פותח חזית עם כולם וסופג: "החליט להתנהל בזריקת בוץ"

ארבעה ימים לאחר הפיצול, נפתלי בנט מתראיין הערב ויורה לכל עבר; סמוטריץ', סער, נתניהו והחרדים. על סמוטריץ': "הרבה אנשים לא יכלו להצטרף לימינה בגלל הקצנה" • וגם, "סער ישב עם יועצי תדמית והכין מפלגה - זה מה שישראל צריכה עכשיו?" • המותקפים לא שותקים לו

בנט פותח חזית עם כולם וסופג: "החליט להתנהל בזריקת בוץ"
נפתלי בנט נואם בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שנמנע מלהתייחס לפרידה ביניהם, ובעיקר שלח את חברו למפלגה ח"כ מתן כהנא לעשות זאת בכלי התקשורת, הערב (רביעי) תוקף יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט בפומבי את חה"כ בצלאל סמוטריץ' ואומר כי "סמוטריץ' פיצל ואני מאחל לו בהצלחה. אם יש תחרות של להיות עוד יותר קיצוני, מפצל ופרובוקטיבי - אני לא בעניין הזה", כך אמר על שותפו עד לא מכבר בראיון ל'חדשות 13'.

"ימינה היום נפתחת באופן רשמי לכל עם ישראל. הרבה אנשים שהרגישו עד היום שהם לא יכולים להצטרף לימינה בגלל הקצנה ואי כיבוד של אנשים שונים בחברה הישראלית, יכולים להרגיש שאנחנו בית של כל עם ישראל", הוסיף בנט.

"אחת הסיבות להיפרדות היא הקצנה אין-סופית ופרובוקציות", אמר בנט על סמוטריץ' והסביר, "מתקיפים אותי שאני מתראיין בתוכנית ששודרה בשבת. זו דרכי, וכבר 10 שנים שאני מתראיין בתוכניות שמשודרות בשבת. אני נשוי לאישה מבית לא דתי ואני לא מזדהה כמגזר. אנחנו עם אחד".

חוץ מסמוטריץ', תקף בנט את התנהלות הממשלה בסוגיות החרדים ואמר: "נקים ממשלה שתכניס מכלל חלקי הפוליטיקה הישראלית. איך נטפל במדינה החרדית בתוך המדינה?".

בנוסף תקף בנט גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ביקוריו במגזר הערבי: "היחס לאזרחים הערבים צריך להיות שוויוני לגמרי. אבל, לנתניהו אין גבולות? להתחבק עם אנשים שרצחו חיילים? הוא צריך להתנצל בפני עם ישראל. בושה וחרפה".

כשנשאל מדוע הוא לא חובר לגדעון סער, השיב: "כי הוא בעוד מחנה", השיב. "סמוטריץ' אומר, 'אני רק נתניהו'. סער אומר, 'אני לא נתניהו'. אני אומר - לא מעניין אותי. את המצביעים מעניינת שאלה אחרת. מה גם, יש בינינו הבדל מהותי - אנחנו אנשים שעושים, והם מפלגה שנולדה אצל יועץ תדמית בתל-אביב".

"כשאני חרשתי את הארץ בשנה האחרונה, סער ישב עם יועצי תדמית והכין מפלגה זה מה שישראל צריכה עכשיו? עוד ערמומיות פוליטית? יש לנו את מלך הערמומיות הפוליטית", עקץ בנט את סער.

במפלגות הגיבו לדבירו של בנט. ב'תקווה חדשה' של גדעון סער הגיבו בחריפות: "נפתלי בנט, כדרכו - פזיז וחסר שיקול דעת. כשהוא בלחץ - הוא יורה לכל הכיוונים. לנפתלי בנט אין ולו חלק מזערי מההישגים ומהרפורמות שבצע גדעון סער למען הציבור בישראל. גם בנט כבר מבין שגדעון סער הוא המנהיג היחיד שיכול להחליף את השלטון ולהוביל שינוי בישראל".

במפלגה 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ', תקפו אף הם את בנט ומסרו: "יצא המרצע מן השק. למרות ניסיונות של בנט לגלגל את האחריות לפיצול על סמוטריץ' הוא הודה היום באמת לפיה הוא זרק את סמוטריץ' והציונות הדתית בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל. המשך החלטתו לשים את כל ערכי הימין והציונות הדתית בצד".

עוד הוסיפו לתקוף: "אנחנו רואים שנפתלי החליט להתנהל בזריקת בוץ במלחמות פנים מגזריות, לא זו דרכנו. לא ניגרר אליה ולא נגרור אליה את הציבור שרוצה קמפיינים חיוביים. אנחנו נדבר על הערכים שלנו בגאון ונשתדל לייצג את הציונות הדתית ואת עם ישראל כולו. המלחמות הפנים מגזריות לא מביאות כבוד ואנו קוראים לבנט לחדול מהתנהלות זו", לשון תגובת המפלגה".

במפלג 'הליכוד' הגיבו לדבריו של בנט: "השאלה פשוטה: האם בנט יישב או לא עם נתניהו בממשלה? בינתיים בנט מסרב ולא מוכן להתחייב לממשלת ימין. הוא קשר את גורלו לגדעון סער שאין לו ממשלה בלי לפיד ויתר השמאל".

נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ' גדעון סער בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד