י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המצלמות תיעדו

המשטרה מחפשת את 'החסיד' שהשחית את חוטי העירוב

גם בלונדון סובלים מהקיצונים. תיעודים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' משני תאריכים שונים בשבועיים האחרון מציגים חסיד קיצוני המחבל בחוטי העירוב המקיפים את האזורים החרדים. במשטרה חוקרים אך עדיין לא הגיעו אליו. אחד העסקנים מתאר ל'בחדרי' מצב מתסכל ודומ"צ סאטמר מגנה אותם

המשטרה מחפשת את 'החסיד' שהשחית את חוטי העירוב
חסיד קורע את העירוב בלונדון צילום: מתוך מצלמת אבטחה

משטרת טוטנהאם שבלונדון, חוקרת וונדליזם שבוצע בחוטי העירוב בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי האחרון ה-8.1.2021.

בתיעודים ממצלמות אבטחה בשני תאריכים שונים 25.12.2020 ו-08.01.2021, נראה בעל חזות חסידית, משתמש במקל מתארך בכדי לחבל בחוט המסמן את גבול העירוב באזור.

ה'ג'ואיש קרוניקל' מדווח, כי מפקד המשטרה האזורי חוקר "טענה לפגיעה פלילית ממניע גזע ודת, שלכאורה אירעה בינואר 2021 בקלפטון קומון N16". לא בוצעו מעצרים לעת עתה.

העירוב במחוז טוטנהאם, שמקיף חלקים משכונת סטמפורד היל החרדית ברובה, הוביל לחילוקי דעות בקהילות החרדיות, לאחר שרבנים מסוימים התנגדו להקים עירוב באזור, אולם זה הוקם לבסוף חרף התנגדותם, לפיכך ישנן קהילות שאינן סומכות על העירוב ולא מטלטלות כלל בשבתות.

אחד מעסקני לונדון האמון על העירוב באזור, אומר ל'בחדרי חרדים' כי המצב מאד מתסכל: "הקיצונים כאן הורסים בכל הזדמנות את העירוב שהתקינו אברכים חשובים בהכוונת רבנים גדולים, ויש כמה שלא מוכנים לקבל את העובדה הזאת, כמו הקיצונים אצלכם בבית שמש, גם אצלנו יש כאלה, הם מטרידים את העסקנים, הם מתקשרים אליהם יום ולילה, וזה מאד מציק אבל אנחנו לא נבהלים בכלל.

הוא מוסיף ומספר, "אנחנו בימים הקרובים נצא לקמפיין תרומות שייקרא "לרומם ולהדר" ואנחנו נגייס כסף רב כדי לחזק את כל הערוב, כך שאף אחד לא יוכל עוד להתנכל אלינו". לדבריו, "האנשים שמציקים לנו הם אנשים שחלקם הגיעו ממאה שערים והם נטורי קרתא".

הגאון רבי שמעיה לעוו, דומ"ץ קהל 'ייטב לב' סאטמר, תקף את המשחיתים ואמר כי בית הדין אישר את הערוב ולכן אין שום פקפוק או בעיה הלכתית כלשהו. הוא הוסיף וקרא למשחיתים להפסיק עם המעשה המגונה.

עירוב השתחתת עירוב לונדון נטורי קרתא חרדים קיצונים סטמפורד היל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד