י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תחת שורת הגבלות

אחרי שבכה לשופט: העצור החרדי שוחרר בערבות בפיג'מה

אהרן מוסטופסקי, הצעיר החרדי מפלטבוש שנעצר ביום שלישי האחרון לאחר שהשתתף בפריצה לגבעת הקפיטול, שוחרר בערבות כספית ונמצא תחת הגבלות קפדניות כולל מעקב GPS, לאחר שהצליח בבכי לשכנע את השופט שהגדיר את מעשיו "חמורים". הוא חזר לביתו כשהוא לובש פיג'מה

אחרי שבכה לשופט: העצור החרדי שוחרר בערבות בפיג'מה
מעצרו של אהרן מוסטופסקי צילום: באדיבות המצלם

אהרן מוסטופסקי, בנו של שופט בית המשפט העליון בברוקלין, שלמה מוסטופסקי, שהסתער ביום רביעי שעבר על בית הנבחרים האמריקני בגבעת הקפיטול, כשהוא חמוש במקל ולובש בגדים מוזרים ונעצר בביתו בשכונת פלטבוש, בכה בבית המשפט בדיון שנועד להאריך את מעצרו ושוחרר בערבות של 100,000 דולר.

אהרן בן ה-34 נעצר על ידי סוכני FBI בבוקרו של יום שלישי בביתו ועומד בפני ארבעה אישומים פדרליים בעקבות השתתפותו בהתפרצות לבניין בית הנבחרים, וצפוי לשאת עד עשר שנות מאסר בגין מעשהו. הוא שוחרר לביתו כשהוא לבוש פיג'מה הנושאת לוגו של מותג אמריקאי, לאחר שבכה לשופט והצטער על מעשיו.

על פי הדיווח ב'דיילי מייל' הבריטי, מוסטופסקי, שכינה את עצמו 'איש מערות', ספג מספר רב של אישומים, כולל גניבת רכוש ממשלתי בגין גניבת מגן משטרתי ואפוד נגד ירי, כניסה בלתי חוקית והתנהגות בלתי הולמת, מתוך כוונה לעכב תפקידי ממשל או למנוע מינוי של תפקידים רשמיים.

מוסטופסקי הופיע ביום שלישי בפני שופט השלום, סנקט בולסארה, שכינה את האישומים 'די חמורים'. עם זאת הוא אישר את שחרורו בערבות כספית, יחד עם מגבלות אחרות הכוללות מעקב GPS. יצוין כי הערבות אמורה להיות מובטחת בשעבוד מקרקעין. על פי החלטת השופט בולסארה, העציר יתגורר אצל אחיו נחמן מוסטופסקי.

תנאי השחרור מגבילים את נסיעותיו של מוסטופסקי לעיר ניו יורק, כך שאם יזדקק לנסוע מחוץ לתחום השיפוט, למשל לצורך טיפול רפואי, עליו לקבל אישור לכך. בכדי להבטיח שלא יימלט, הוא מסר את דרכונו והוא יהיה תחת מעקב. נאסר עליו לקיים קשר עם נאשמים או מעורבים נוספים בהתפרעות בקפיטול.

פרקליטו, ג'פרי שוורץ, אמר לבית המשפט: "אני מאמין שהראיות יראו שהוא לא היה חלק מהאספסוף, הוא לא השתולל, הוא נגרר לזה, הוא יישאר רחוק מוושינגטון, מכל עצרת פוליטית, לא יהיה לו שום קשר לאף אחד מהדברים האלה", הוסיף שוורץ.

עד כה, לפחות 82 מהמתפרעים נעצרו ולפחות 55 מהם כבר הואשמו בגין הפריצה לקפיטול. מאות נוספים במעקב על ידי הרשויות אך טרם נמצאו, 25 מהעצורים נחקרים באשמת טרור.

גבעת הקפיטול שחרור בערבות אהרון מוסטופסקי שלמה מוסטופסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד