י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הכותרת הזועקת של 'הפוסט'

מעצבן: טוויטר סותמת פיות, אבל מאפשרת הסתה לרצח

בעוד הרשת החברתית 'טוויטר' משדרת ניטרליות ודאגה לשלום הציבור, עם חסימת חשבונו של נשיא ארה"ב היוצא טראמפ. הרי שעיתון ה'ניו יורק פוסט' ליקט עשרות דוגמאות של קריאות מפורשות לרצח ולהרג שכמובן, כל עוד ואינן קשורות לטראמפ - הן אינן מצונזרות

מעצבן: טוויטר סותמת פיות, אבל מאפשרת הסתה לרצח
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

תשומת לב רבה התמקדה בהוראת הצנזורה של טוויטר שחסמו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ את החשבון, אך מה שזכה להרבה פחות תשומת לב הוא דווקא מה שטוויטר בוחרת שלא לצנזר, והדוגמאות מזעזעות, הן בתוכנן והן בצביעות שמגלה טוויטר במאמץ להרוס את המתחרה של טוויטר - פארלר.

אמזון, אפל וגוגל פעלו להשבית את פארלר כביכול משום שהיא מארחת קריאות לאלימות, אך חיפוש פשוט בטוויטר מראה כי היא מאפשרת שיחות כאלה באופן קבוע בעצמה.

טוויטר מאשרת האשטאג, KillTrump (להרוג את טראמפ). אין דרך ברורה יותר או קצרה יותר לקרוא לאלימות מהמילה "להרוג" ואחריה שמו של מישהו, במקרה הזה נשיא ארצות הברית המכהן.

באחד מהאשטגים הללו נכתב "לעצור את טראמפ, לא מספיק, צריך להרוג את טראמפ". וזה לא חדש, כבר ביוני האחרון האשטג AssassinateTrump (להתנקש בחייו של טראמפ) היה פעיל ברחבי טוויטר, וציוצים הכוללים את האשטאג הזה עדיין קיימים.

בעוד קריאותיו לכאורה של טראמפ לאלימות נמחקים, האייתוללה חמינאי צייץ זאת בנובמבר, "פלסטין תהיה חופשית, בעוד שהמשטר הציוני המזויף יימחק, אין בזה שום ספק".

אז לתהות אם היו זיופים בתוצאות הבחירות מביא את טוויטר למחוק ציוצים של טראמפ, מנהיג מדינה אכזרית כמו איראן המאיים על מחיקת ישראל איננה בעיה כלל.

כך גם מפרסם ה'ניו יורק פוסט' בעמוד הראשי של העיתון הרביעי בגודלו בניו יורק, יש חשבון טוויטר שקורא לעצמו "חזירים בשמיכה, מטגנים אותם כמו חזיר", וקורא להרוג שוטרים, גם את החשבון הזה טוויטר משאירים עם אינספור ציוצים הקוראים לרצח שוטרים. בנוסף יש ציוץ שמאחל לאוהדי טראמפ למות. "אני מקווה שהטראמפרים שם ימותו מקורונה".

לארגון 'אנטיפה', שעיקר עיסוקו היה בפרעות ובזיזת חנויות כל הקיץ בפורטלנד, יש כמה חשבונות טוויטר שהם משתמשים בהם כדי לארגן הפגנות.

ה'פוסט' מציין כי מה שקורה כאן הוא שמנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי מנצל בציניות את האירועים הטרגיים והכאוטיים בקפיטול כדי להבטיח את הדומיננטיות של החברה שלו. זה מאוד לא אמריקאי, לטוויטר הזכות להיות משטרה בפלטפורמה שלה, אך על הכללים לחול באותה מידה על כולם, אם הם טוענים שהם פלטפורמה נייטרלית, עליהם להיות אחראים באותה מידה לתוכנם כמו כל מפרסם אחר במדינה.

דונלד טראמפ סתימת פיות טוויטר ניו יורק פוסט הסתה לרצח הסתה לאלימות האיתוללה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד