י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שהפסיד מיליארדים

מנכ"ל טוויטר: "כשלנו בחסימת טראמפ; נבחן את המדיניות שלנו"

חסימת חשבונו בטוויטר של נשיא ארה"ב היוצא טראמפ גררה הפסדים לחברה בשווי של כ-7 מיליארד דולר | מנכ"ל הרשת, ג'ק דורסי, מעלה ספקות האם פעל נכון ומצהיר "נשנה את המדיניות שלנו"

מנכ"ל טוויטר: "כשלנו בחסימת טראמפ; נבחן את המדיניות שלנו"
טוויטר צילום: pixabay

לאחר שהפסיד 7 מיליארד דולר ב-48 השעות שלאחר חסימתו לצמיתות של חשבונו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשל "הסתה לאלימות", מנכ"ל הרשת החברתית טוויטר, ג'ק דורסי, תוהה האם פעל נכון ומצהיר "נשנה את המדיניות שלנו".

בשרשור ארוך שפרסם בטוויטר הסביר דורסי כי "לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבון הנשיא טראמפ וההקשר סביבם, השעינו את החשבון לצמיתות בגלל הסיכון להסתה נוספת לאלימות. בהקשר לאירועים מחרידים השבוע, הבהרנו ביום רביעי כי הפרות נוספות של כללי הטוויטר עלולות לגרום לדרך פעולה זו ממש.

דורסי ציין כי "מסגרת האינטרס הציבורי שלנו קיימת כדי לאפשר לציבור לשמוע ישירות מנבחרי הציבור וממנהיגי העולם. הוא בנוי על עיקרון שלעם יש זכות להחזיק בכוח לחשבון בגלוי. עם זאת, הבהרנו כשחוזרים שנים אחורה שחשבונות אלה אינם מעל לכללים שלנו ואינם יכולים להשתמש בטוויטר כדי להסית אלימות. אנו נמשיך להיות שקופים סביב המדיניות שלנו ואכיפתה".

דורסי התייחס לטענות על אפליה ושנאת טראמפ ואמר כי "אני לא חוגג או מרגיש גאווה בכך שנצטרך לאסור את הנשיא טראמפ להשתמש בטוויטר, או איך שהגענו לכאן. לאחר אזהרה ברורה שננקוט בפעולה זו, קיבלנו החלטה עם המידע הטוב ביותר שהיה לנו על בסיס איומים על הבטיחות הפיזית בטוויטר ומחוצה לו".

"האם זה היה נכון?", תהה דורסי והשיב כי הוא "מאמין שזו הייתה ההחלטה הנכונה לטוויטר. עמדנו בפני נסיבות יוצאות דופן ובלתי נסבלות, ואילצו אותנו למקד את כל פעולותינו בביטחון הציבור. נזק לא מקוון כתוצאה מדיבור מקוון הוא אמיתי להפגין, ומה שמניע את המדיניות והאכיפה שלנו מעל לכל".

בהמשך אמר דורסי כי למרות הכל זהו כישלון שלו. "עם זאת, הצורך לאסור חשבון יש השלכות אמיתיות ומשמעותיות. אמנם ישנם חריגים ברורים וברורים, אך אני מרגיש שאיסור הוא כישלון שלנו בסופו של דבר לקדם שיחה בריאה. וזמן עבורנו להרהר על הפעילות שלנו ועל הסביבה סביבנו".

הצורך לנקוט בפעולות אלה משבר את השיחה הציבורית. הם מחלקים אותנו. הם מגבילים את פוטנציאל הבירור, הגאולה והלמידה וקובע תקדים שלדעתי הוא מסוכן: הכוח שיש לאדם או לתאגיד על חלק מהשיחה הציבורית העולמית".

דורסי ציין כי "הבדיקה והאחריות בכוח זה תמיד הייתה העובדה ששירות כמו טוויטר הוא חלק אחד קטן מהשיחה הציבורית הגדולה יותר שמתרחשת ברחבי האינטרנט. אם אנשים לא מסכימים עם הכללים והאכיפה שלנו, הם יכולים פשוט ללכת לשירות אינטרנט אחר".

בעקבות חסימת הרשת החברתית פרלר בגוגל ומכשירי אפל והודעת אמזון על הפסקת שירותי השרתים שלה לרשת, אמר דורסי כי "על רעיון זה דנו אנשים בשבוע שעבר כשמספר ספקי כלי אינטרנט יסוד החליטו גם לא לארח את מה שנראה להם מסוכן. אני לא מאמין שזה היה מתואם. סביר יותר: חברות הגיעו למסקנות משלהן או שהתעצבו על ידי מעשיהם של אחרים".

דורסי התייחס להפסדים האדירים ואמר כי "רגע בזמן זה עשוי לקרוא לדינמיקה זו, אך לטווח הארוך היא תהיה הרסנית לתכלית האידאלית ולאידיאלים של האינטרנט הפתוח. חברה שמקבלת החלטה עסקית למתן את עצמה שונה מממשלה שמסירה גישה, אך עם זאת יכולה להרגיש אותו דבר".

דורסי התייחס לטענות הקשות כלפי אכיפה ממוקדת ואמר כי "כן, כולנו צריכים לבחון ביקורתית את חוסר העקביות של המדיניות והאכיפה שלנו. כן, עלינו לבדוק כיצד השירות שלנו עשוי לתמרץ הסחת דעת ונזק. כן, אנו זקוקים לשקיפות רבה יותר בפעולות המתינות שלנו. כל זה לא יכול לכרסם באינטרנט גלובלי בחינם ופתוח. הסיבה שיש לי כל כך הרבה תשוקה לביטקוין היא בעיקר בגלל המודל שהוא מדגים: טכנולוגיית אינטרנט יסודית שאינה נשלטת או מושפעת מאף יחיד או ישות אחת. זה מה שהאינטרנט רוצה להיות, ועם הזמן, יותר מזה יהיה".

הוא ציין כי הם יבחנו את המדיניות שלהם מחדש ואמר כי "אנו מנסים לעשות את חלקנו על ידי מימון יוזמה סביב תקן מבוזר פתוח למדיה החברתית. המטרה שלנו היא להיות לקוח בסטנדרט זה עבור שכבת השיחה הציבורית באינטרנט. זה ייקח זמן לבנות. אנו נמצאים בתהליך של ראיון ושכירת אנשים, מסתכלים על שניהם מתחילים לתקן מאפס או תורמים למשהו שכבר קיים. לא משנה הכיוון האולטימטיבי, אנו נעשה את העבודה הזו לחלוטין באמצעות שקיפות ציבורית".

דורסי סיים וכתב כי "חשוב שנדע שזו תקופה של חוסר ודאות ומאבק גדול עבור כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם. מטרתנו ברגע זה היא להתפרק מנשק ככל שנוכל, ולהבטיח שכולנו בונים לקראת הבנה משותפת גדולה יותר, ולקיום שליו יותר עלי אדמות. אני מאמין שהאינטרנט והשיחה הציבורית העולמית הם השיטה הטובה והרלוונטית ביותר שלנו להשיג זאת. אני גם מזהה שזה לא מרגיש ככה היום. כל מה שנלמד ברגע זה ישפר את המאמץ שלנו, וידחוף אותנו להיות מה שאנחנו: אנושות אחת העובדת יחד".

דונאלד טראמפ טוויטר הפסדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד