ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"המקובלים נרתעו לאחור"

הרבנית כדורי סיפרה: "ראיתי נשמות מסתובבות בבית"

אמש חל יום ההילולא של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ"ל | נינו, הרב חגי כדורי בשיחה עם 'בחדרי' מספר על סבו הגדול | מתי זכה הרב כדורי ללמוד עם בניהו בן יהוידע? מה ראתה אשתו של הרב באמצע הלילה? וממה פחדו המקובלים בבית החיים בצפת? | צפו

הרבנית כדורי סיפרה: "ראיתי נשמות מסתובבות בבית"
עלייה לציון המקובל רבי יצחק כדורי זצ"ל צילום: ישי ירושלמי

הרב חגי כדורי נינו של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ"ל שאתמול (רביעי) חל יום השנה ה- 15 להסתלקותו, סיפר על יד ציונו בהר המנוחות סיפורים מפעימים על גדלותו של סבו ל'בחדרי חרדים'.

"סבי, הרב יצחק כדורי" מספר הרב חגי, "היה עולה תמיד לציוני הצדיקים, הדבר הזה היה אצלו מאד חשוב, היה עולה לציונו של האר"י הקדוש, בניהו בן יהוידע והיה מקבל השגות גדולות מהדבר הזה, השתטחות על קברי הצדיקים".

"סיפרו המקובלים שלמדו אתו, שמעתי מכלי ראשון, הם עלו אתו לציונו של האר"י הקדוש, הוא עשה את הכוונות של השתטחות על קברי הצדיקים ויצאה אש גדולה מציונו של האר"י וכולם נרתעו לאחור, פחדו מהאש הגדולה".

"זו המעלה של רבי יצחק כדורי, שהיה מייחד ייחודים ותמיד לפני כל נסיעה הוא היה אומר למו"ר אבי ועט"ר שהוא לא מוותר על הנסיעה לציונו של האר"י הקדוש, הוא התבטא שהאר"י הקדוש מגלה לו סודות, מגלה לו דברים, היה לו תועלת גדולה מהעלייה לציוני הצדיקים, והיה מקבל מזה דברים נשגבים".

נינו של הרב כדורי בוחר לשתף בעוד מעשה מופלא "עוד סיפרה הרבנית דורית אשתו השנייה של הרב כדורי, שהייתה רגילה תמיד לראות נשמות בבית, היא הייתה זזה ימינה ושמאלה בכדי לא להיתקל בהם, והייתה שואלת את הרב בפחד, אני רואה דמויות בבית, אמר לה הרב אל תפחדי, הם באו בשבילי, לא באו בשבילך, אלה נשמות מהעבר שבאו לקבל תיקון אצלי, כך היה מעלתו גדולה".

הרב חגי ממשיך ומשתף "עוד מעשה גדול שסיפרה הרבנית, לילה אחד היא ראתה שהרב לא נמצא במיטה, היא התחילה לחפש אותו בבית ולא מצאה, הגיעה לסלון וראתה את הרב יושב ולומד עם צדיק אחד עם זקן לבן".

הנין מספר, "הרבנית חשבה שמדובר באליהו הנביא, לא רצתה להפריע לרב וחזרה לישון, בבוקר ניגשה הרבנית אל הרב ושאלה אותו עם מי למדת בלילה, והרב כדרכו ששתקן היה ומסתיר את עצמו, לא ענה לה, היא חזרה ושאלה שוב ושוב אני ראיתי אותך, הרב לא ענה לה, 'אתה ישבת פה והוא ישב פה' התעקשה הרבנית, והוסיפה, היה לו לבוש מיוחד, לא לבוש מודרני של היום איזה פראק או משהו, היה לו לבוש של פעם, משהו כמו לפני אלפי שנים. שאל אותה הרב 'את ראית?!', הרבנית ענתה בחיוב, אמר לה הרב זה לא היה אליהו הנביא, אבל זכית לראות את בניהו בן יהוידע".

תבינו את מעלתו מסיים הנין בהתרגשות, "בניהו בן יהוידע בא מלובש בגוף ולימד את הרב כדורי את התורה שלו".

ידוע שהבן איש חי שורש נשמתו היה של בניהו בן יהוידע, כך גם הבן איש חי העיד על עצמו כשבא להשתטח על ציונו של בניהו בן יהוידע, והרב כדורי היה מאד מאד מחובר עם הבן איש חי ובניהו בן יהוידע, מכאן אנחנו רואים את המעלה הגדולה של הרב יצחק כדורי זכותו תגן עלינו ועל כל עם ישראל, אמן".

הרב יצחק כדורי נשמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד