ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יצא בזול

השתולל במטוס, קילל והצדיע במועל יד וקיבל עבודות שירות

נוסע שתוי השתולל על מטוס בטיסה מוורשה לליברפול וקילל בקינוח הצדעה נאצית. הוא שוחרר בערבות עם עבודות שירות | נוסע בטיסה: "אני ממוצא יהודי, זה גרם לי להרגיש מאוד מזועזע ונסער"

השתולל במטוס, קילל והצדיע במועל יד וקיבל עבודות שירות
מטוס ממריא. אילוסטרציה צילום: unsplash

נוסע שיכור שהצדיע הצדעות נאציות ופלט קללות וקריאות גזעניות בטיסה מפולין לבריטניה, בפני אדם שמשפחתו נרצחה בשואה, יצא בזול מבית המשפט בבריטניה.

לואי מאן, בן ה-28, נחת בשדה התעופה בליברפול מטיסה שהגיעה מפולין ונעצר על ידי המשטרה. הוא מואשם כי במהלך הטיסה הוא התעלם משלטים הקוראים להדק את חגורות הבטיחות, נעמד במעבר והצדיע הצדעות נאציות, כך על פי רישומי בית המשפט בליברפול.

זילה וויליאמס, התובעת, אמרה כי במהלך טיסת חברת 'וויז אייר' מוורשה לליברפול ב-19 באוקטובר 2019, מאן היה "שיכור בעליל" והתבקש שוב ושוב על ידי הדיילים לשבת. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

היא אמרה במהלך המשפט כי "הוא עמד במעבר הטיסה והצדיע לנאצים וצעק קריאות גזעניות, והתבטא בקריאות של ארגוני ימין קיצוני וארגוני עליונות לבנה".

"הטיסה הייתה מלאה והנוסעים דיווחו כי במהלך הטיסה היה צריך לבקש מאדון מאן שוב ושוב להתיישב, לחגור את חגורת הבטיחות ולהימנע מלעשות מחוות גסות ופוגעניות", ציינה התובעת.

בין הנוסעים היה גם אזרח פולני, שאיבד את בני משפחתו בשואה, הוא כתב בהצהרה לבית המשפט. "לפני כן תמיד הרגשתי מאוד רצויה במדינה הזו, אני גר במדינה הזאת 31 שנה, מעולם לא חוויתי התנהגות מסוג זה, אני ממוצא יהודי, זה גרם לי להרגיש מאוד מזועזע ונסער, הרגשתי גם כועס ומוטרד כשהמשיך בהתנהגותו ללא קשר לתחושות של אנשים אחרים". כך סיפר האיש לבית המשפט.

דייוויד טריינור, עורך דינו אמר כי ההתנהגות שלו הייתה "מבישה", והוסיף "אף אחד לא צריך להיות במקום כזה ולראות מראות כאלה". הוא הסביר כי מאן היה סטודנט לרפואה בפולין ובשבועות שקדמו לאירוע משפחתו "הבחינה בהידרדרות" בבריאותו הנפשית.

עורך דינו אמר לבית המשפט, כי מאן אמר לו כי כשהיה בפולין הוא הסתובב בחברת קבוצות קיצוניות "השקפות אלה נובעות מאותם אנשים קיצוניים". בית המשפט פסק שמונה חודשי מאסר על תנאי, ועשרים מפגשים עם קצינת מבחן. בנוסף חברת 'וויז אייר' אסרה עליו לטוס בחברה למשך שנתיים.

בריטניה וורשה נאצי אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד