י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תיעוד מבית החולים

לייבל'ה: כל הסיפורים החמים שעדיין לא שמעתם

השבוע בלייבל'ה: מה חיפשה אשת התקשורת הבכירה מערוץ 13 בפאתי רחוב רשב"ם עם הפרשן החרדי? התיעוד הבלעדי מהאשפוז מעורר הסערה של יו"ר דגל התורה והיועץ הרפואי הבכיר שהגיע לייעץ, ממלא מקום ראש עריית בני ברק שיצא בליווי פמליה לנפוש בדובאי, וגם איך הסבירו ביומון הליטאי מה זה 'תוכנית ריאליטי'

לייבל'ה: כל הסיפורים החמים שעדיין לא שמעתם
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא ידע את נפשו השבוע לאחר שגילה כי במשך שנים ארוכות הוא נאלץ לקרוא ל"ע עיתונים ופרשנים חילונים בשבת קודש וגם כאלו חובשי כיפות סרוגות. הסגר שקשה מאוד ללייבל'ה שגם כך שכב חולה בביתו (לא מקורונה) ומצב רוחו לא בישר טובות, אך לאחר שנחשף לכתבתו של מוטי קסטל בערוץ 20 שתוכנה בישר לו כי בעבר קרא 'דברים של חילונים' בעיצומה של השבת, נחרד עוד יותר.

כך או כך, שמע לייבל'ה כי התביעה שהבטיח מ. כרמלי תוגש במהירות, כמובן יותר מהר מהתביעה של אריאל רוט כנגד 'עובדה'. מה שבטוח הוא שלייבל'ה מחכה כבר למחר לבדוק את הטור השבועי שאולי אין בו חשש של כתבים חילונים ל"ע.

אבל מה כל זה לעומת מה שקרה עם ה'פייק לב' של גפני. בעוד ראש הממשלה מבשר לעם ישראל כי גפני עבר אירוע לבבי, לייבל'ה ידע שגפני בבית החולים אך בגלל צנעת הפרט וקנאות המשפחה לפרטיות היו"ר לייבל'ה לא דיווח והסתפק בעמימות.

מי שנחלץ לבשר על מצבו האמיתי הוא היועץ האסטרטגי ירח טוקר, שבתמונות שלו בתור בחור היה נראה יותר חתיך מהיום.

אך ללייבל'ה נודע כי מי שתיקנה את ראש הממשלה במהירות הייתה היועצת לענייני חרדים הגב' רבקה פאלוך, שמיהרה לתקן את הדברים שפורסמו בהרחבה.

וכפי שסיכם למעיישה אחד העיתונאים בציוץ: "היה מחלוקת פומבית בין ירח לביבי. ירח ניצח וביבי התנצל".

לייבל'ה כמו עיתונאי אמיתי יצא לבית החולים 'מעייני הישועה' לבדוק ולעקוב אחר מצבו של היו"ר הבלתי מעורער של 'דגל התורה'. מבעד לחלון ראה לייבל'ה את שלומי פולק והמנכ"ל של בית החולים שלמה רוטשילד מתייעצים לגבי הטיפול.

מי שעוד בא לסייע ולייעץ וכמובן לעקוב הוא היועץ הרפואי הבכיר ביותר במגזר אלימלך פירר יו"ר 'עזרא למרפא' חסיד בעלזא בפני עצמו ומתווה דרך החיסונים במגזר החרדי, שאץ רץ בבית החולים לכיוון החדר של היו"ר שמשוחח עם משפחתו ונשאר למעקב.

אפרופו פירר ובעלזא, בחצר החסידות דווקא קיבלו השבוע לביקור מיוחד בקודש פנימה את חנניה צ'ולק יו"ר 'עזר מציון' שהתקבל לכבוד מלכים אצל האדמו"ר מבעלזא יחד עם אנשי ה'מח עצם' של הארגון. לייבל'ה לא יודע אם יש קשר לנושא פירר והחיסונים. 

ומכאן לאמת ושלום שלא כל כך אהבו, גרסת כיכר ספרא: מנהל מוסד חרדי בכיר שבשבועות אחרונים מעסיק את עצמו מאוד בריצה בבתי גדולי ישראל בניסיון לשכנע אותם כל פעם לפתוח את מוסדות החינוך החרדים למרות הסגר, החליט לנסות איפה שכולם נכשלו, וניסה לגשר ולפשר בסכסוך שבין הראיס של עיר הקודש והמקדש לבין יו"ר רשימת  6-3 בעיר, לייזר ראוכברגר. (סכסוך שנחשף לראשונה בלייבל'ה ועד עתה לא נפתר).

לייבל'ה מאמין ומקווה שהמנהל יצליח במשימה, למרות ששמע שבאחד המקומונים בירושלים פורסם שהאפילו הנכד האהוב ברשב"ם יענקי נכשל בעניין.

אפרופו רשב"ם, בפאתי הרחוב בו שוכן מעונו של ראש ממשלת התורה הגר"ח קנייבסקי נראה השבוע איש התקשורת ישראל כהן המיצג את היהדות הנאמנה בכלי התקשורת שאינם דתיים. לצידו נראית העיתונאית הוותיקה אילה חסון מחדשות 13. מתברר שחסון ביקשה להתעניין יחד עם שאר העולם מה כוחו של הרב קנייבסקי אליו עולים כל הממשלה ומחכים למוצא פיו. כהן נשמע מסביר על דמותו לקראת סרט תיעודי שיתפרסם הערב בחדשות 13.

ברחוב ראב"ד ראה לייבל'ה את עורך 'בקהילה' שלמה קוק מאזין בשקיקה יחד עם קבוצה מצומצמת לשיחתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שנתן עצה לקורונה וביקש להרבות בתפילה.

ואפרופו בני ברק, מי שנצפו בשדה התעופה בדובאי היה מזכ"ל אגודת ישראל ומ"מ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט וכל לשכתו המפוארת שלקראת התשובות שהם צריכים לענות לשלומי אמונים- בעלזא הם נסו להתאוורר קצת באיחוד האמירויות. לפי התמונה נראה שזייברט חובב הטיסות היה בכל מקום וגם בדובאי הוא נהנה מאוד מאוד.

ובזמן שזייברט בדובאי, לייבל'ה ראה את מערך הזבל של בני ברק שרק שם מי שעומד מאחורה הוא 'מתנדב'. 

אפרופו שלומי אמונים, יועץ התקשורת של סגן השר פרוש שניאור רוזן ודובר עיריית ביתר שלומי גיל, נצפו השבוע על גבי מרפסת רצינית בדירה שהפכה למוקד עלייה לרגל של עיתונאים בירושלים. כותב השורות אף הוא הפך את המקום כמעט למשרדו האישי הודות לצמד העיתונאים ארי קלמן וישכר זלמנוביץ שאף פתחו קבוצת טלגרם נחשקת לחרדים בעקבות הסחף לתוכנת המסרים המהירה.

וכמו שכולם עושים דיאטה ומבוננים בקנאה בצלם שלומי כהן, גם לייבל'ה הוריד ממשקלו, אבל גם העיתונאי אבי רבינא מקול חי וארי קלמן מ'בחדרי' נצפו השבוע בתחרות ריצה עם הצלם שלומי כהן שקיבל את החיסון השני וקצת כאבה לו היד, לכן לא יכל לרוץ את ריצת הבוקר. ככה זה שעוד לא הגעת ל 60 וכבר לקחתם חיסון.

והראיס של ביתר כפי שנהוג בז'רגון שאף כתב השבוע מכתב נזעם על אי פתיחת סניף אגודת ישראל בביתר וגרירת רגליים מצד זייברט, נצפה דווקא בעיר בני ברק רוכש כפי ההנחיות לפני הסגר במעדניית השף של פרקש בראב"ד. רובינשטיין לא יכול שבת בלי המעדנים של פרקש ולייבל'ה יודע מה שהוא אומר. 

מי שהפתיעו השבוע היו חברי מערכת עיתון 'הדרך' שעשו בית ספר והחלו להופיע כיומון, כרגע במהדורה דיגיטלית. על העריכה אמון סופר 'הדרך' שמעון ליברטי המוכשר ולפי כמות הצפיות שיש לגיליונות הראשונים, נשאלת השאלה איפה הייתם עד היום. בראיון לידידי המערכת מנדי וביתאן אמר עורך הדרך אברהם דב גרינבוים כי אין כפייה, וכל אחד יכול להדפיס את העיתון הדיגיטלי בביתו.

בין לבין, לא זונח גרינבוים את מורו ורבו הגרי"ד גרוסמן ממגדל העמק והשבוע נפגשו כפי ההוראות וההנחיות המחמירות.

ואותו הרב גרוסמן נצפה השבוע מחכה בענווה ובסבלנות לעוזרו והרל"ש יוסי רואש שלקח פסק זמן והלך להתחסן.

אפרופו חיסונים, את המנה השנייה קיבל השבוע, פרוייקטור הקורונה למגזר אליהו ארנד חבר אגודת 'למענכם'. החיסון השני עבר בהצלחה ללא כאבים ותופעות לוואי בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב. 

ואפרופו עיתונים, לייבל'ה שחשף בסוף השבוע את המסכות ש'הלבישו' ב'המודיע' לרבני מכון הרמב"ם שיננא החב"די ללימוד הרמב"ם היומי, לייבל'ה שמע כי גם בעיתונים אחרים המקפידים על 'שמירת ההנחיות' שקלו לתת לגרפיקאים שלהם להתלמד על הדבר בעת הצורך.

ועדיין לגבי ביקורת עיתונים: לייבל'ה ראה את עיתון 'יתד נאמן' שם במאמר המערכת הסבירו לקוראים מה פירוש המילים 'תכנית ריאלטי' לייבל'ה ניסה להבין ולא כל כך הצליח.

ויש חסידות שיש לה עיתון פנימי, עלון "פונעם רבינס הויף" שכל חסיד ויז'ניץ לא מחמיץ לקרוא מידי שבוע נתרם השבוע על ידי הח"כ לשעבר של החסידות מנחם לייזר מוזס לעילוי נשמת אמו ע"ה. 

במסדרנות הכנסת שגם בזמן סגר שוקקים, ראה לייבל'ה את דוברה החרדי של עיריית בית שמש רפי פרלשטיין, יחד עם ראש העיר לשעבר מוישה אבוטבול (בעל נאומי הדקה). האם אבוטבול בוחן תוכנית חזרה ומגייס את אבי הבת הטרי, רק שנים יגידו. 

ועוד בכנסת, לייבל'ה ראה את יהודה רוסט הדובר של יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר, לייבל'ה הבחין כי כיפה חדשה נחבשה לראשו של יהודה לאחר שכיפתו הרגילה נעלמה לפתע, לייבל'ה גם מאחל לרוסט תתחדש על הרכב החדש ושיסע רק בדרכים ישרות ושלא יתקע באנשי פינדרוס.

יום שישי אחרון נוחתים להם בהפתעה באוקראינה, הזמר והקלידן אבי דרור מגבעת שמואל והצלם בצלאל כהן, הם מפתיעים את חבריהם שנמצאים בנאות דשא שם כבר כמה ימים, הלא הם- בעלי המנגים אריק דביר, פיני אינהרון והמפיקים שלום וגשל וישראל לובין כפי שדווח בשבוע שעבר. 

בתרגיל הסוואה שעשו לפנות בוקר של יום שישי דרור וכהן, לאחר סיפרו לחבריהם שהם בדרך אליהם, טענו לבסוף שהחליטו לחזור בהם. מכאן לשם, הם הפתיעו אותם והגיעו לנפוש בשבת קודש ובימים שלאחר מכן.

בכלל, נס גדול התרחש לזמר פיני איינהרון שם, שבאחת מנסיעותיו בלמי הרכב לא תפקדו לרגע, ופיני נכנס חזיתית בגדר והרכב הושבת כליל. הסיפור היה יכול להסתיים גרוע יותר.

ועדיין באוקראינה. הצוות הקולינרי של עולם האירועים התייצב להילולת בעל התניא. נצפו השפים יגאל דוידב מבית סיטי טאוור; אלחנן עוזרי ואלכס סומלינוף מבית דימול פלטינום; אברמי דייטש זיטומיר, וכן הסוכן, אברמי פלדמן עם השליח להאדיטש הרב שניאור דייטש והמפיק אייזיק גפן.

ומאוקראינה להוננגריה, לאחר תקופה קשה שעברה עליו בפטירת הרבי מפיטסבורג זצ"ל, נסע השבוע עסקן החסידות הרב שאול לנדא למס' ימים לביקור במס' מדינות באירופה. ללייבל'ה הגיעה תמונה כשהוא מעתיר על ידידו וידיד החסידות יקותיאל אלעזר מנחם בן אהובה ליבא, שם במקום התבשר על שיפור במצבו ב"ה, ותיכף אמר בקול ותועד "מזמור לתודה" ובהמשך תפילה לרפואתו השלימה בתושח"י.

בתלמים שבדרום הרחוק, ראה לייבל'ה את אהרן וינברגר ומוטי לוי מאנשי השיווק של 'בחדרי חרדים' מגיעים לקבל את ברכתו ועצתו של הרב ניר בן ארצי, לייבל'ה ראה את השניים יחד עם הרב ישראל צישנסקי יו"ר ארגון החסד 'רפואה ושמחה'. 

וביפו, איש סודם של גדולי וחכמי ישראל ר' יוחנן דבדה נצפה בתפילה על ציונו של הגאון הקדוש המפורסם רבי אהרן עזריאל זיע"א בעל שו"ת 'כפי אהרן' הטמון בבית הקברות היהודי העתיק ביפו בצל סערת ההזנחה במקום שעלו לכותרות בזכותו של הרב דבדה. 

לייבל'ה ראה את הפרסומאי החרדי פינטל (דוידוביץ) בצילומי אופנה, רגע לפני הסגר. 

ולפינת המזל טובים שהתקצרה עקב הסגר:

ברכת מזל טוב למקים עולה של תורה בקרית אתא הרב אלקנה ויסנשטרן, נציג דגל התורה בעיר, לרגל שמחת חתונת בנו בכורו שנערכה בצפון לפני כניסת הסגר לתוקף.

ברכת מזל טוב ליועץ הרפואי הגדול שימען ברוין יו"ר 'יד אברהם' לרגל שמחת הולדת הנכד בן לבנו מוישי ממתנדבי הארגון. השלום זכר נערך בליל שבת קודש כפי ההנחיות באזור מאה שערים.

ברכת מזל טוב לעסקן הצעיר מחסידות גור, פנחס פלינקר, מנהל תיקי לקוחות במשרדו של יוסי רוזנבוים, שלפעמים גם חונה לאנשים בתוך הוואטספ תוך התמסרות ללקוחות לרגל שמחת הולדת הבת הבכורה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב להויז בחור של הרבי מסאטמר הבחור אהרן הערש טויב לרגל אירוסיו, הרבי שהחלים מהנגיף הגיע לשמחה וקרא את התנאים. 

ברכת מזל טוב לבחור יהודה לוריא ההויז בחור של האדמו"ר ממכנובקא בעלזא, לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. והנה תמונה מהאירוסין שנערכו בחיק המשפחה הגרעינית כפי שצילם לנו שוקי לרר.

ברכת מזל טוב ליעקב וינפלד מאנשי בית הגר"ד לנדו ומעסקני 'דגל התורה' הצעירים בירושלים, לרגל שמחת הולדת הבת הראשונה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לאיש השמחה בעל הקומזיצים והגיטרות דודי דייטש לרגל אירוסיו בשעה טובה. ברכת מזל טוב לאביו איש החסד שמוליק דייטש. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לרפאל כהן הכתב הפוליטי החדש של אתר 'כיכר השבת' לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת עם בחירת ליבו.

לייבל'ה רכילות חרדית מנחם גשייד משה גפני ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד