י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקורונה מכה בעולם

יממה קשה: מעל 1500 מתים בבריטניה; זעם על מפירי ההנחיות

בבריטניה סופרים ביממה האחרונה יותר מ-1500 קורבנות לנגיף הקורונה ושרת הבריאות זועמת על חוסר היענות בציבור להנחיות. "המשטרה תמשיך להוציא קנסות ולאכוף את החוק נגד אנשים שמפרים באופן בוטה את הכללים"

יממה קשה: מעל 1500 מתים בבריטניה; זעם על מפירי ההנחיות
שוטרים בלונדון. אילוסטרציה צילום: pixabay

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה הגיע לשיא יומי חדש בבריטניה עם 1,564 מתים. שרת הפנים אמרה כי היא רואה "הפרות איומות" לאחר שהמשטרה פירקה אמש מספר מסיבות לא חוקיות, כולל אחת גדולה על גג בית בלונדון, כך דווח ה"דיילי מייל".

שרת הפנים פריטי פאטל אמרה על מספר המתים העצום אתמול, כי רוב האנשים מבינים את הצורך "לעצור את התפשטות הנגיף, המשטרה תמשיך להוציא קנסות ולאכוף את החוק נגד אנשים שמפרים באופן בוטה את הכללים".

בריטניה החלה לחסן כמו השיטה הישראלית, לאחר שיחה בין שר הבריאות הבריטי למקבילו הישראלי. מאט הנקוק אמר כי 3 מיליון חיסונים ניתנו ברחבי בריטניה. הבריטים מאד בלחץ ממספר המתים הגבוה ומקווים שנתינת חיסונים במספר גבוה, תביא להורדת החולים והנדבקים.

בריטניה בימים האחרונים עוקבת אחר ישראל בכל הנוגע למערך החיסונים, והחלה להקים מרכזי חיסון המוניים, בעוד עיני העולם נשואות לישראל, מדינות באירופה למעט בריטניה, מדשדשות ולא עושות מספיק כדי לחסן באופן מהיר.

תוכנית החיסונים של ישראל היא עד כה המהירה ביותר בעולם והעניקה את החיסון ליותר משני מיליון איש -20% מאוכלוסיית ישראל. ישראל דיווחה על סך של 520,060 מקרי קורונה מאז תחילת המגיפה, עם 3,817 מקרי מוות.

גם בארה"ב המצב לא טוב: שם מתקרבים ל-400 אלף מתים מנגיף הקורונה 23,624,087 נדבקו בקורונה, ו-394,035 מתים. בניו יורק שבה יש אוכלוסייה כמעט כמו ישראל, עם מעל 40,000 מתים, בארה"ב יש ממוצע של מעל 245,000 מקרים חדשים ביום, יותר מ-131,000 איש מאושפזים כיום בבתי חולים.

ביום שלישי המספר בישראל הגיע ל-9,997 מקרים חדשים, הגבוה ביותר בתוך 24 שעות, ועל 46 מקרי מוות, לאחר 67 מקרי מוות ביום שני.

קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד