י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מנחם לראות בהם כתם שחור"

הקמפיין המפתיע של שלח: "להבין את עולמם"

יו"ר מפלגת תנופה ושותפו לשעבר של לפיד ל'יש עתיד', מפתיע כשהוא מציג בקמפיין החדש של מפלגתו גישה פייסנית כלפי הציבור החרדי. "קל ומנחם לראות בהם כתם שחור אחיד שמאיים על חיינו. אבל קל זה לא בהכרח נכון"

הקמפיין המפתיע של שלח: "להבין את עולמם"
שלח ונציגים חרדים בכנסת צילום: באדיבות המצלם

עפר שלח, מי שהיה המוח מאחורי 'יש עתיד' המפלגה שהובילה קודם ליברמן את שיח השנאה כנגד הציבור החרדי, משיק היום (חמישי) קמפיין חדש שקורא להסיר את החרם האוטומטי נגד החרדים.

"הכעס על החרדים בשיאו", הסביר היום יו"ר תנופה שלח. לדבריו, "אפשר להבין למה: הם לא משרתים בצבא, עובדים בשיעור הרבה יותר נמוך מהציבור הכללי, ומחזיקים בכוח פוליטי חסר תקדים. לזה נוספה בשנה האחרונה התנהגות חסרת רסן של חלקים בציבור החרדי, וכניעה מבישה של נתניהו לליצמן ודרעי בניהול הקורונה".

שלח מפתיע ומשדר הבנה כלפי הציבור החרדי: "קל ומשתלם פוליטית להיכנס בהם. קל ומנחם לראות בהם כתם שחור אחיד שמאיים על חיינו. עוד יתר לעשות מעשה ביבי, ולהיכנע להם לכל אורך החזית. אבל קל זה לא בהכרח נכון".

בקמפיין הוא מציג שינוי גישה בכל הנוגע ליחס כלפי החרדים, ובפוסט שפרסם הוא כותב: "החרדים הם ציבור גדול – 15% מאזרחי ישראל. בלי להכניס אותם למעגל השירות והעבודה יתמוטטו עמודי התווך של החברה והכלכלה שלנו. את השינויים הנדרשים ביחסים שלהם עם המדינה צריך לנהל אחרת – בלי לוותר על עקרונות".

"כך עשיתי כשהעברתי את חוק הגיוס" מציין שלח, "ובגלל זה הם רואים בי יריב, אבל כזה שאפשר וצריך לדבר איתו", טוען שלח. "חייבים לדבר איתם, ולהתקדם מתוך הבנה של עולמם, ויכולת להגיע להסכמות בלי לוותר על הממלכתיות שלנו. רק ככה, האומץ לקחת סיכון יהפוך לאומץ לנצח".

עפר שלח יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד