י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשש מהתפרצות מוטציה חדשה

במשרד הבריאות דורשים להעביר את השבים מברזיל למלוניות

לאחרונה דווח על וריאנט מברזיל שהתגלה גם ביפן בחוזרים מברזיל • כמו בווריאנטים הבריטי והדרום אפריקאי, גם בווריאנט זה נבדקת עמידות החיסון מפניו • בשלב זה משרד הבריאות מקדם המלצה לבידוד במלונית לחוזרים מברזיל בכפוף לאישור הקבינט

במשרד הבריאות דורשים להעביר את השבים מברזיל למלוניות
מלונית הקורונה בדן פנורמה צילום: Gili Yaari /Flash90

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) כי לאור התגלות המוטציה הברזילאית ביפן ובמיוחד לאור תחלואה גבוהה מאד במדינה זו, משרד הבריאות מקדם המלצה לבידוד במלונית לחוזרים מברזיל בכפוף לאישור הקבינט. "עלינו לפעול ככל יכולתנו למנוע כניסה והתפשטות של וריאנטים אלה לישראל", נאמר בהודעת המשרד, וכן כי "משרד הבריאות עושה ניטור אקטיבי של וריאנטים המתגלים בעולם ועלולים להוות סכנה לבריאות הציבור".

במשרד מסבירים כי "לאחרונה דווח על וריאנט מברזיל שהתגלה גם ביפן בחוזרים מברזיל. גם בוריאנט זה קיימות מוטציות שעלולות להיות משמעותיות מבחינת קצב הדבקה. כמו בווריאנטים הבריטי והדרום אפריקאי, גם בווריאנט זה נבדקת עמידות החיסון מפניו".

כזכור, ממשלת יפן הודיעה ביום ראשון כי מוטציה חדשה של נגיף הקורונה אותרה בקרב ארבעה נדבקים, תיירים שהגיעו מברזיל. לדברי משרד הבריאות היפני, מדובר במוטציה שונה מהמוטציות שאותרו עד כה בדרום אפריקה ובבריטניה, וברשויות הבריאות במדינה לומדים כעת את המוטציה החדשה ומנסים להבין אם היא מדבקת יותר או מסוכנת יותר.

טאקאג'י וואקיטה, ראש המכון הלאומי למחלות זיהומיות, אמר בתדרוך לתקשורת היפנית כי הם חוקרים את מאפייני המוטציה החדשה, כמו מידת היעילות של חיסונים כנגדה וכמה חמורים התסמינים שלה עלולים להיות. לדבריו, המוטציה דומה למוטציה הבריטית והדרום אפריקאית בכך שהן חולקות את המוטציה הנפוצה יותר. עם זאת כאמור, לא ידוע עדיין כמה היא מדבקת או מסוכנת והאם יש מה לחשוש ממנה יותר מהשאר.
נזכיר כי משרד הבריאות עדכן אמש שבמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות אותרו באמצעות תהליך ריצוף ארבעה מקרים נוספים מהוריאנט הדרום אפריקאי. סה"כ אותרו בישראל 8 מקרים מהוריאנט הדרום אפריקאי. במשרד הבריאות הדגישו כי "הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה".
קורונה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד