י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש שיחזור או יחמיר

דרישה לעצור: המתחסנים לקורונה קיבלו שיתוק בפנים

מספר מתחסנים שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון לקורונה קיבלו שיתוק בפניהם • בהסתדרות הרפואית מביעים חשש שהשיתוק יחזור או יחמיר ודורשים כי מחוסנים אלה לא יקבלו את מנת החיסון השנייה

דרישה לעצור: המתחסנים לקורונה קיבלו שיתוק בפנים
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות מספר מקרים של שיתוק בפנים שקיבלו מתחסנים לקורונה, ההסתדרות הרפואית בישראל שלחה הבוקר (חמישי) מכתב לאגף האפידמיולוגיה במשרד הבריאות בו דרשו שהמחוסנים שקיבלו שיתוק לא יקבלו את מנת החיסון השנייה.

במכתב שנשלח הבוקר לד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות ועליו חתומים יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ציון חגי, ומנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי אסף הועלתה דרישה להעביר נתונים של תופעות הלוואי של המתחסנים.

"אנחנו מנסים להבין על סמך אילו נתונים מבוססת ההמלצה להמשיך לחסן במנת חיסון שנייה גם מי שסבל מתגובה אלרגית או שיתוק בעצב הפנים. הובע חשש כי מכיוון שלא ידוע המנגנון של התפתחות השיתוק, כיצד ניתן להיות בטוחים שלא יחזור או יחמיר?", נכתב במכתב החריף.

בשיחה עם N12 אמר פרופ' חגי כי "לגבי מי שפיתח שיתוק בפנים לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה, אנו חוששים מפני מתן מנת החיסון השנייה מפני שאין כיום מספיק נתונים בעולם בנושא. מטופל שסבל מאירוע של שיתוק עצב הפנים מטופל באמצעות סטרואידים. הטיפול הזה עלול לפגוע ביעילות של החיסון ולכן צריך לפחות לדחות את החלוקה או לבטל לחלוטין את המנה השנייה".

נציין כי מהניסוי של פייזר עלה כי 34% מהמשתתפים חוו חולשה לאחר המנה הראושנה, אך אחרי המנה השנייה 55% מהם סבלו מחולשה. אחרי המנה הראשונה רק 3% חוו חום, ואילו אחרי המנה השנייה הנתון עלה ל-21% מהמשתתפים. 6% מהם חוו צמרמורת אחרי קבל המנה הראשונה, ואחרי המנה השנייה כבר 23% מהמשתתפים חוו צמרמורת.

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד