י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מגבירים קצב

החל משבוע הבא: בני 40 יוכלו להתחסן לקורונה

משרד הבריאות צפוי להוריד את גיל ההתחסנות ל-40 פלוס החל משבוע הבא, זאת לאור היעדר התנפלות על חיסון • נשקלת אפשרות לחסן תלמידי כיתות י"א י"ב

החל משבוע הבא: בני 40 יוכלו להתחסן לקורונה
חרדי מתחסן מפני הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשל חשש מהאטה במבצע החיסונים והיעדר התנפלות ככל הנראה בשל חשש מתופעות הלוואי, במשרד הבריאות צפויים להוריד את גיל המזומנים לחיסון לבני 40 פלוס החל משבוע הבא. בחדשות 13 דווח כי נשקלת האפשרות לחסן גם את תלמידי כיתות י"א וי"ב.

בנוסף, בתאגיד השידור דווח כי בשביל להגביר את קצב ההתחסנות, בפיקוד העורף נערכים לפתוח בשבוע הבא עשרות מתחמי חיסון חדשים. נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אמש ממשרד הבריאות לבחון אפשרות של חיסון 200 אלף איש ביום.

באירוע "המתחסן ה-2 מיליון" ברמלה אמר נתניהו כי "קיימתי עם שר הבריאות וראשי המקצוע כמה וכמה שיחות כדי להביא את תכנית הדרכון הירוק למימוש המוקדם ביותר, מה שיאפשר לנו להתחיל להחזיר את החיים לשגרה. גם כשאנחנו עושים את זה נצטרך להמשיך לעטות מסיכות ולשמור על הכללים כי הנגיף עדיין כאן, עדיין יהיה בקרב האוכלוסיה הצעירה וזו שלא התחסנה".

נתניהו ביקש מהציבור "להקפיד על כך. אין ספק שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, ואם כולנו נקפיד גם להתחסן וגם לשמור על הכללים, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מזה. אני מפנה את תשומת לבכם לכך שבאירופה מדברים בכמה מדינות מרכזיות על סגרים לתוך מרץ ואפריל. לא אצלנו. אבל עדיין אנחנו צריכים לשמור על הכללים ולהוריד את התחלואה, נקצר את התקופה של המגבלות ככל שנוכל. אבל אנחנו נבקש מכם את שיתוף הפעולה המלא גם בהתחסנות וגם בשמירה על הכללים. נמשיך למיליון הבא, אנחנו בדרך".

עוד הוסיף רה"מ, כי "מידי שעה או שעתיים, אני מקבל טלפון ממנהיגי מדינות בעולם, חלקם מוכרים ומוכרות לכם והם מבקשים פשוט עזרה, מבקשים את הסיוע שלנו. ישראל הפכה להיות אלופת העולם בחיסונים אבל גם יש לנו ידידים טובים ואמרתי להם שאנחנו נעזור ככל שנוכל. אך קודם כל דואגים לאזרחים שלנו בלי יוצא מן הכלל בצורה שוויונית לגמרי. ככל שנוכל אנחנו גם מסייעים לאחרים כפי שנהגנו בהתחלה - בשיחות ושיתוף פעולה עם כל מי שאנחנו יכולים, לרבות השכנים שלנו".

קורונה חיסון לקורונה משרד הבריאות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד