י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא היה כבושם הזה

בבית חכם שלום: 'לחיים' על ספר 'שמן המאור' ממכבש הדפוס

בביתו של ראש הישיבה חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה נערך מעמד מיוחד לרגל הוצאת הספר 'שמן המאור' על תהילים • לאחר אמירת 'מי שבירך' לזכות כל העוסקים במלאכת הדפסת הספר, ישב חכם שלום כהן עיין בספר החדש, וסיפר את אשר זכה לראות בהיותו במחיצתו של חמיו הגאון הצדיק רבינו מנצור בן שמעון זצ"ל

בבית חכם שלום: 'לחיים' על ספר 'שמן המאור' ממכבש הדפוס
מעמד הוצאת הספר 'שמן המאור' צילום: באדיבות המצלם

מעמד מיוחד נערך בביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן לרגל הוצאת הספר 'שמן המאור' על התהילים מכתבי הגאון הצדיק רבינו מנצור בן שמעון זצוק"ל לרגל יום ההילולא החל הערב (חמישי) ב' שבט, והוצא לאור על ידי מוסדות 'שמן המשחה'.

במעמד שנערך כאמור בביתו, השתתף  חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, ולצדו ישבו בניו של המחבר זצ"ל, בנו הגאון רבי מסעוד בן שמעון ראש ישיבת אור אליצור ורבה של העיר בני ברק שהתבטא במעמד: "שמן המאור, כשמו כן הוא".

לאחר אמירת 'מי שבירך' לזכות כל העוסקים במלאכת הדפסת הספר, ישב חכם שלום כהן עיין בספר החדש, וסיפר את אשר זכה לראות בהיותו במחיצתו של חמיו הגאון הצדיק רבינו מנצור בן שמעון זצוק"ל.

"כשהתארסתי הייתי בא אליו מידי כמה שבועות, אם אני לא פתחתי את הפה לדבר אתו הוא לא היה מדבר, היה יושב ולומד, הייתי מוכרח אני לפתוח ולדבר אתו", ביפר חכם שלום והוסיף: "אני עד היום ביום כיפור מדליק נר לעילוי נשמתו, מדליקים הרי נר שאתו עושים את ההבדלה".

חכם שלום הוסיף וסיפר "אי אפשר לשכוח אותו, הוא היה עושה לימוד כל פעם, והלימוד היה ללמוד אדרא זוטא, ועוד היה מחלק כסף, מאיפה הכסף אני לא יודע".

ראש הישיבה סיפר לבניו של המחבר: "האבא לא יכל היה לראות, אז הרב מאיר ששון היה בא מהישיבה של קול תורה לומד אתו כל הזמן היום הוא רב בארגנטינה", בנו הרב מסעוד הוסיף וסיפר: "הוא עבר ניתוח בעיניים, יהודי מבית וגן שאל אותי מה שלום אבא, לא ידעתי מכלום, באתי לבקר אותו בבית החולים, הוא שואל אותי בשביל מה באת, שב ותלמד, אל תעזור לי פה, שב ותלמד".

עוד הוסיף חכם שלום וסיפר: "הגבאי של הישיבה, היה מתפלל בכוונה, בימי הסליחות היינו צריכים לקום מוקדם יותר, אז הוא ביקש לי להעיר אותו מוקדם, הייתי ילד שובב, קמתי מוקדם, והחלון של הבית שלנו היה ממול חלונו של הרב מנצור, ראיתי אותו יושב וכותב, הוא לא ישן האדם הזה, אני לא יודע איך בא לבית הכנסת".

 

חכם שלום כהן חכם מנצור בן שמעון הרב מסעוד בן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד