י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"2 דקות שאינן מייצגות"

נתניהו הלחוץ תועד מתרברב: "החרדים עושים כל מה שאני רוצה"

פגישה שפרטיה דלפו הערב לתקשורת, מעידה על הלך הרוח בבלפור - ככל שנוקפים הימים לקראת יום הבוחר. בפגישה עם נציגי ה'שולמנים' העריך נתניהו שתהיה לו ממשלת 61 ללא בנט, בזכות הערבים וסמוטריץ' | כן התרברב ואמר: "סמוטריץ' והחרדים עושים כל מה שאני רוצה!"

נתניהו הלחוץ תועד מתרברב: "החרדים עושים כל מה שאני רוצה"
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו חווה מכה קלה בכנף תוך כדי מערכת הבחירות הרביעית והגורלית ביותר עבורו מאי פעם, כאשר בלוק הימין כבר איננו ושברי מפלגות רצות בימין ומתחרות מולו על ההנהגה - גדעון סער ונפתלי בנט.

אתמול, (רביעי) במקביל למאמציו להשגת מועמד ערבי לרשימת הליכוד, שיעגן בליכוד את 2/3 המנדטים שצפויים לשלשל את הפתק עם האותיות 'מחל' לקלפי, נפגש נתניהו גם עם מנהיגי מחאת 'השולמנים', בעלי העסקים המתמודדים שהתארגנו לכדי תנועה של ממש.

הערב חושפת דפנה ליאל בחדשות 12 תיעודים מתוך אותה פגישה ארוכה וממושכת, שבה נראה ראש הממשלה מנהל שיחה טעונה וקשה מלאה אמוציות, כאשר החלק המעניין ביותר, הוא הציטוט "החרדים עושים מה שאני רוצה".

על פי הדיווח, המפגש המרתק מלמד הרבה על הלך הרוח בבלפור. נתניהו נועד עם 'השולמנים' באמצעות ועידת 'זום', אחרי שמנהיג המחאה אביר קרא סירב להצעתו לקבל שיריון בליכוד. נתניהו כנראה הבין שהשולמנים בדרך למפלגה אחרת (כנראה ימינה) ובמשך יותר משלוש שעות עשה הכל כדי לשכנע אותם להישאר איתו.

על הטענות שלא קידם רפורמות למען העצמאים, האשים נתניהו במפגש את כל העולם ואשתו ובעיקר את שר האוצר הקודם משה כחלון שלדבריו חבר להסתדרות ולניסנקורן וגם הבטיח לפרק את איגודי העובדים אחרי הבחירות, שלדבריו מיותרים.

עוד הוסיף נתניהו והעריך באותה פגישה כי ישיג בבחירות 61 מנדטים בלי ימינה של נפתלי בנט. 42 מנדטים לליכוד בזכות משבר הקורונה, 16 למפלגות החרדיות, וסמוטריץ' ידאג לשאר. אותם 42 מנדטים כוללים לדבריו, גם קולות רבים מהחברה הערבית שנתניהו משוכנע שיצליח להביא. נתניהו הבטיח שאז יוכל לקדם את הרפורמות שלו. "חברי הכנסת שלי מצביעים כל מה שאני רוצה, והחרדים מצביעים כל מה שאני רוצה, וסמוטריץ' מצביע כל מה שאני רוצה", הצהיר ראש הממשלה בפגישה שתועדה באמצעות ה'זום'.

מהליכוד נמסר בתגובה לחשיפת ההקלטות: "אתמול במשך 3.5 שעות ראש הממשלה נתניהו השתתף בפגישה עם עצמאיים והיה קשוב למצוקתם. הוא הציג בפניהם את משנתו ופעילותו הכלכלית של רפורמות לטובת כל אזרחי ישראל. לצערנו בחרתם לשדר 2 דקות שאינן מייצגות מתוך מפגש חשוב וממושך. אחרי שרה״מ הביא מיליוני חיסונים לכל אזרחי ישראל, רה״מ מקדיש את עצמו לסיוע לעצמאיים ולכל מי שנפגעו במהלך הקורונה כדי שכולנו נחזור לחיים".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר התגונן והגיב אף הוא: "העובדות מוכיחות כי הליכוד פועל רבות למען העצמאים וגם ימשיך לפעול - זה לא מנוגד לכך שחלק גדול מהשכירים שמשתייכים לוועדי עובדים, הם ליכודניקים. הליכוד לא צריך לפגוע בהם. כמובן שאנחנו מחוייבים לשמור על שוק חופשי ולמצוא את האיזון הדרוש בין צרכי המעסיקים לצרכי העובדים".

ממפלגתו של גדעון סער, 'תקווה חדשה', נמסר בתגובה לפרסום: "ההקלטות שנחשפו הערב הן עדות מדהימה לאופן בו מנהל נתניהו את משבר הקורונה מתוך שיקולים פוליטיים וציניים בלבד. בשעה שאזרחי ישראל נמצאים בסגר קשה, הכלכלה קורסת והתחלואה אינה פוסקת, נתניהו מתייחס לקורונה ככזו שיכולה לסייע לו לנצח את הבחירות. הקורונה עבור נתניהו היא עוד כלי ציני במשחק בפוליטי. גם בדמוקרטיה נתניהו לא מצטיין (״חברי הכנסת שלי, החרדים וסמוטריץ מצביעים כל מה שאני רוצה״). נתניהו נכשל. נתניהו צריך ללכת. ב-23.3 נחליף את נתניהו ונביא לישראל תקווה חדשה".

"הציונות הדתית לא בכיס של אף אחד והיא תפעל כפי שהיא מאמינה שטוב לעם ישראל בהתאם לערכיה". כך נמסר ממפלגת 'הציונות הדתית' של ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ'.

משה בוגי יעלון, יו"ר תל"ם, תקף בתגובה לחשיפת ההקלטות ואמר: "מופע האימים של נתניהו מול העצמאיים חשף את מה שכולם יודעים: לנתניהו לא איכפת מהעצמאיים, לא מהמובטלים ולא מהאזרחים והאזרחיות- לנתניהו איכפת רק מנתניהו ומהחסינות."

המפלגות החרדיות בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד