י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בינתיים מסתמנת הארכה

הלו"ז המלא: מתי יוסרו ההגבלות לחלוטין?

במשרד הבריאות מגבשים תכנית יציאה מהסגר השלישי שיכלול שלושה שלבים, אולם בינתיים מעוניינים במשרד להאריך את הסגר בשבוע נוסף עד לסוף החודש הלועזי, אז צפויים להתחסן למעלה מ-2 מיליון איש במנה השנייה וזאת לאור התחלואה הגואה עם מעל 9,000 נדבקים חדשים ביממה

הלו"ז המלא: מתי יוסרו ההגבלות לחלוטין?
אכיפת המשטרה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בצל מבצע החיסונים שממשיך בקצב גבוה מאוד והירידה המתמשכת במקדם ההדבקה, הערב (חמישי) נחשפה במהדורה המרכזית של חדשות 12 תוכנית היציאה המתגבשת שיציג משרד הבריאות לשרי הממשלה – שממנה גם עולה הבקשה המסתמנת להאריך את הסגר בשבוע.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות מעוניינים להאריך את הסגר בשבוע - עד לסוף החודש אז צפויים להתחסן למעלה מ-2 מיליון איש במנה השנייה. לאחר מכן, במידה ומקדם הדבקה יהיה שווה או נמוך מ-1 ותהיה ירידה תלולה ועקבית של כמה ימים במספר החולים הקשים, תהיה פתיחה חלקית של החינוך (לא כולל כיתות ה'-י') ופתיחת המסחר.

בשלב השני, לאחר שיהיו 3.5 מיליון מחוסנים ומקדם ההדבקה לא יעלה, צפויה פתיחת התרבות, הופעות וחדרי הכושר. בשלב השלישי, לאחר שיהיו 5 מיליון מחוסנים ומקדם ההדבקה לא יעלה, צפויה פתיחה מלאה: מסעדות, בתי קפה, אירועים ושמחות.

עם זאת, לא בטוח שההצעה תתקבל על ידי השרים. שרי כחול לבן וגם השר אריה דרעי טרם קיבלו את העמדה הבלתי מתפשרת של הארכת הסגר, ובמקום זאת הם מעדיפים לחכות כמה ימים ולפעול לפי הנתונים, בתקווה שמקדם ההדבקה ימשיך לרדת.

 

 

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד