י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתחרה על קולות השנאה?

התנאי של בני גנץ להארכת הסגר: החרדים

בממשלה צפויים לדון ביום ראשון בהארכת הסגר לפחות בשבוע נוסף כפי שממליצים במשרד הבריאות לאור התחלואה הגבוהה שנמשכת. על פי הדיווח הערב, בני גנץ וסיעתו צפויים להציב תנאי לתמיכה בהארכה - לקבל לידיהם את נתוני האכיפה במוסדות הלימוד החרדיים

התנאי של בני גנץ להארכת הסגר: החרדים
בני גנץ על רקע חרדים צילום: הדס פרוש /יעקב נחומי, פלאש 90

בתחילת השבוע צפויים לאשר שרי הממשלה את הארכת הסגר כשבמשרד הבריאות ידרשו לכל הפחות שבוע נוסף, כאשר לטענתם אם הסגר לא יוארך, ישראל תאלץ ללכת בקרוב לסגר רביעי.

ב'חדשות 12' דווח הערב כי בקרב כמה משרי הממשלה ישנה התנגדות להארכת הסגר. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מבקש להמתין לקראת סוף השבוע, לראות את נתוני התחלואה ולפיהם לקבוע האם להאריך את הסגר.

מאידך יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ הודיע כי כתנאי להמשך הסגר, הוא ידרוש קודם כל דיון באשר לאכיפת המשטרה בריכוזים החרדים ולקבל לידיו את נתוני האכיפה במוסדות הלימוד.

כזכור, לפני עשרה ימים דיווחנו לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי במהלך דיון שקיימה סיעת 'כחול לבן', גיבשו השרים עמדה לפיה יש לדרוש אכיפה מלאה בימי הסגר, כולל במגזר החרדי. על פי דרישת כחול לבן, האכיפה ההדוקה תתקיים על התקהלויות במגזר החרדי כולל בבתי הכנסת.

נושא האכיפה במגזר החרדי עלה לדיון נרחב לאחר היציאה מהסגר הקודם (השני), כאשר מנהיגי הציבור החרדי הכריעו לפתוח את מוסדות החינוך מייד בראש חודש חשוון, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. במשרד הבריאות וראש הממשלה דרשו אז להעלאות את גובה הקנסות למפירי ההוראות - אך בינתיים ללא הצלחה.

סגר קורונה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד