י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ככה התחילה ההשכלה"

גדולי ישראל יוצאים נגד המלוניות לבחורי ישיבות: "רבו המכשולות"

מעקב 'בחדרי חרדים': הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין במכתב מיוחד לתלמידי הישיבות בעקבות המכשולות במלוניות הקורונה לבחורים. הם מבקשים כי בני הישיבות לא יגיעו למלוניות אלו ועל הישיבות לדאוג למקום נפרד לבחורים | "מפגעים רוחניים העלולים להימצא במקומות אלו"

גדולי ישראל יוצאים נגד המלוניות לבחורי ישיבות: "רבו המכשולות"
בני ישיבות חרדים ודת"ל במלונית קורונה צילום: צילום מסך

בעקבות סרטונים בהם נראים מפגשים בין תלמידי ישיבות חרדיות לבני ישיבות הסדר מבני הציונות הדתית, ומכשולות של ערבוביה במלוניות קורונה עם בני משפחות, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בהרחבה במוצאי שבת, יוצאים היום (שישי) גדולי הדור הליטאים שר התורה הגר"ח קנייבסקי במכתב כי על בחורי הישיבות להימנע מלשהות במלוניות אלו כלל, וכל ישיבה תדאג לתלמידיה למקום ראוי בישיבה עצמה או במקום אחר.

את מכתבם תחת הכותרת "קריאה לבני הישיבות" פותחים גדולי ישראל "בדבר המלוניות המיועדות לחולי קורונה, כפי שהוברר לנו רבו המכשולות בהם, וגם במלוניות המיועדות לבחורי ישיבה בלבד הרי האווירה שם אינה מתאימה לבני תורה השואפים לעליה בתורה ויראת שמים. וזה מלבד המפגעים הרוחניים העלולים להימצא במקומות אלו ואכמ"ל, ובפרט לבני הישיבות הקטנות מלוניות אלו הם סכנה רוחנית ממש. כותבים גדולי ישראל. 

"על כן פנייתנו לבני הישיבות" נכתב, "להימנע מלשהות ממלוניות אלו כלל (שלא במסגרת המשפחה) ובוודאי כל ישיבה תדאג לתלמידה להתאים להם מקום ראוי הן בישיבה עצמה והן במקום אחר מטעם הישיבה מתוך אוירה תורנית ושמירה על כללי הבריאות".

התופעה ממנה מזהירים הרבנים התרחשה במלון שיועד לבחורי ישיבות ששוכנו בו משפחות בערבוביה, אך גם לאחר שנפתחו מלונות נוספים הדבר הביא לערבוב עם בני הציונות הדתית. סרטוני וידאו שפורסמו ברשתות בהם נראים ויכוחים בין בחורי ישיבות מפוניבז' לבני מרכז הרב, הביאה לדאגה בקרב ראשי הישיבות.

אחד העסקנים שטיפל בנושא אמר ל'בחדרי': "אחד מגדולי ראשי הישיבות כעס על מה שקורה במלונית שבחורי ישיבה חרדים לומדים ורוקדים עם מזרוחניקים ועושים איתם דיונים, ובכל האתרים יש כותרות מזה, הוא אמר שככה התחילה ההשכלה". 

כבר במוצאי שבת ששוחחנו עם עסקן המעורה בפרטים הוא אמר ל'בחדרי חרדים' כי עד כה כן היו מלוניות קורונה ייעודיות לבחורי ישיבות בהפרדה כראוי, כעת משום מה נראה כי ההסתה ברשתות החברתיות, בכלי התקשורת וחלק מהפוליטיקאים חלחלה למעלה לפיקוד העורף האמור להיות ניטרלי, ולדאוג לרווחתם של כלל החולים בישראל.

בחור ישיבה עמו שוחחנו, תיאר ל'בחדרי חרדים' את התחושות: "את כל הרוחניות שלי שבניתי בישיבה אני מפסיד כאן במלונית, פניתי לראש ישיבה שלי שיסדר מלונית אחרת, אך הוא אומר שבפיקוד העורף לא הסכימו בשום פנים ואופן להעביר אותנו למלונית אחרת, כל העתיד הרוחני יכול ללכת לטמיון בשבוע אחד, אני מבקש אולי מעל גבי האתר שלכם שמישהו יוכל להזיז משהו".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים נערכה שיחת זום של עשרות מנהלי ישיבות יחד עם האלוף מיקי אדלשטיין אחראי משל"ט הישיבות ונציג דסק חרדים בפיקוד העורף גבריאל כהן, בה סוכם על מעבר הבחורים למלוניות קורונה. כמובן שהמכתב הבוקר מסיר את ידי הישיבות ממלוניות הקורונה.

מלונית קורונה הרב חיים קנייבסקי הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 95 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד