י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סקר מנדטים

הליכוד מתחזק; חולדאי לא עובר את אחוז החסימה

מסקר המתפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב', עולה כי הליכוד מתחזק משמעותית מול מפלגתו של ראש עיריית חולדאי שלא עוברת את אחוז החסימה. על-פי הסקר גם מפלגת 'הצינות הדתית' של סמוטריץ' נותרת מתחת לקו האדום

הליכוד מתחזק; חולדאי לא עובר את אחוז החסימה
רון חולדאי בהצהרה לתקשורת צילום: מתוך הפייסבוק שלו

בעוד 67 ימים יערכו הבחירות לכנסת ה-24 ומסקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' של מנחם לזר, המתפרסם הבוקר ב'מעריב סופהשבוע' עולה כי מפלגת הליכוד מתחזקת באופן משמעותי, לעומת חולדאי שלא עובר את אחוז החסימה, אולם גם במצב הנוכחי אין לאף אחד מן הגושים אפשרות להקים קואליציה בתמיכת 61.

על פי הסקר, אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום (שישי), מפלגת השלטון - הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 32 מנדטים ובכך היא שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת. זהו סקר ראשון מזה מספר חודשים שבו הליכוד מקבלת מעל ל-31 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער שומרת פחות או יותר על כוחה בסקרים עם 17 מנדטים, מה שמציב אותה במקום השני, בפער של שלושה מנדטים מיש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד מקבלת 14 מנדטים כשאחריה ימינה בראשות נפתלי בנט שנפגעת מעזיבת סמוטריץ ומקבלת 12 מנדטים.

הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה נחלשת משמעותית ומקבלת 11 מנדטים בלבד, ככל הנראה על רקע ירידת אחוז המצביעים בחברה הערבית.

הגוש החרדי שומר על כוחו כשש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן מקבלת 7 מנדטים גם היא.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת מעט ומקבלת שבעה מנדטים, מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 6 מנדטים וסוגרת את הרשימה כחול לבן בראשות בני גנץ שמקבלת 5 מנדטים.

לראשונה מאז הודיע על הצטרפותו למגרש הארצי, הישראלים של רון חולדאי לא עוברת את אחוז החסימה. ומקבלת 2.5% מקולות הבוחרים בלבד.

רשימת המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה מתארכת ושווים הכולל של הקולות הנשרפים מגיע ל-14 מנדטים. הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' - 2.6%, הישראלים בראשות חולדאי – 2.5%, עוצמה יהודית 1.9%, המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה – 1.9%, מפלגת העבודה 0.9%, מפלגת תנופה בראשות עפר שלח - 0.7%, גשר של אורלי לוי־אבקסיס - 0.5%, תל"ם בראשות משה יעלון 0.4%, המפלגה הדמוקרטית של אנשי מחאת בלפור ומפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום - 0.0% כל אחת.

בחלוקה לגושים, גוש הימין, הכולל את הליכוד, והחרדים עם 48 מנדטים, גוש "רק לא ביבי" הכולל את סער, לפיד, מרצ, ליברמן, כחול לבן והערבים עם 60 מנדטים וימינה עם 12 מנדטים.

הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית - 4.4%.

רון חולדאי הליכוד בצלאל סמוטריץ' מעריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד