י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תקלה חמורה

144 אלף איש עברו איכון שב"כ ללא הודעה כנדרש

בעקבות דיווח של משרד הבריאות לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התגלתה תקלה חמורה לפיה למעלה מ-144 אלף בני אדם שחלו בקורונה עברו איכון של השב"כ ללא שקיבלו על כך הודעה כנדרש

144 אלף איש עברו איכון שב"כ ללא הודעה כנדרש
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

למעלה מ-144 אלף בני אדם שחלו בקורונה עברו איכון של השב"כ ללא שקיבלו על כך הודעה כנדרש - כך דווח הבוקר (שישי). על פי נתוני משרד הבריאות בתקופה זו אובחנו 144,870 בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה. 

התקלה החמורה התגלתה בעקבות דיווח של משרד הבריאות לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שהועבר אתמול. "בשל תקלת מחשוב במשרד הבריאות שהתגלתה אתמול, מ-13 בדצמבר ועד 12 בינואר לא נמסרו לחולים - במסרון או בדרך אחרת - הודעות על כך שעקב אבחונם כחולים הועברו פרטיהם לבדיקה באמצעים טכנולוגיים בשירות לצורך איתור מי שבאו עמם במגע קרוב, כנדרש בחוק".

על פי החוק המאפשר לשב"כ לאכן טלפונים, "משרד הבריאות יודיע לחולה שהבקשה לקבלת סיוע נוגעת אליו על כך שעקב אבחונו כחולה הועברו פרטיו לבדיקה באמצעים טכנולוגיים בשירות. הודעה כאמור תישלח בסמוך להעברת הבקשה לקבלת סיוע ותכלול גם מידע על מטרת הבדיקה ועל הדרך שבה יוכל החולה לברר פרטים נוספים בעניין זה".

אולם, כאמור, למעלה מ-144 אלף בני אדם לא קיבלו על כך הודעה וממילא לא יכלו לערער כפי שמאפשר החוק.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "תוקנה תקלת מחשוב בשליחת מסרון עדכון על העברת הפרטים לאיכון טכנולוגי בלבד. אין לכך השלכות אפידמיולוגיות. כלומר, כל מי שנמצא מאומת עודכן על ידי מסרונים וכן כל המגעים עודכנו במסרונים על הבידוד - בהתאם לחקירות והמגעים". 

איכון סלולרי שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד