ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי שנים רבות

ביום ראשון הקרוב: בחירות לרבנות לוד

עשרים וארבעה חברי הגוף הבוחר יבחרו אחד מתוך שנים עשר המועמדים. השמות הבולטים: הגר"י מוזגורשוילי, הגר"ח שמילה והגרש"מ ביטון. מי זוכה לתמיכה משותפת של חב"ד והליטאים ומי המועמד שייאלץ להתעדכן בתוצאות מתוך הבידוד? 

ביום ראשון הקרוב: בחירות לרבנות לוד
הגר"י מוזגורשוילי עם רבו מ'פורת יוסף' הגר"ש כהן צילום: ארכיון

ביום ראשון הקרוב (ד' שבט) ייפתחו הקלפיות בבחירות לרבנות העיר לוד וייבחר רבה החדש של העיר, השרויה כבר כמה שנים ללא רב, מאז פטירתם של רבני העיר הקודמים הגאון רבי נתן אורטנר זצ"ל בתשע"ח והגאון רבי חיים חדד זצ"ל בשנת תשע"ה.

תהליך הבחירות הממושך נפרס על קרוב לשש שנים - מאז נפתח על ידי השר דוד אזולאי ז"ל, ובהמשך נתקע על ידי בג"ץ בגלל חקירה שהתקיימה נגד אחד המועמדים והאופן בו השיג את תעודת הכושר. למרות החשדות החמורים, החליטה ועדת הבחירות לאשר את מועמדותו - בכפוף להצגת מכתב מועדת המשמעת של הרבנות הראשית שאישרה לו להתמודד, על אף שציינה כי יש מקום להביא בחשבון את הדברים בעת הבחירה משום ש"כושר לחוד ושיקול דעת לחוד".

הגוף הבוחר מונה 24 חברים בחלוקה כדלקמן: 12 מהם הם נציגי סיעות מועצת העיר, שישה נוספים הם נציגי בתי הכנסת הגדולים והמייצגים בעיר, ושישה הם נציגי השר שמונו על ידי שר הדתות.

לא פחות משנים עשר מועמדים הגישו מועמדות. הבולטים ביניהם הם: הגאון רבי יצחק מוזגורשוילי, רב שכונות שרת ורמט בעיר ורבה של קהילת יוצאי גרוזיה בלוד - אחת הקהילות הגדולות והמרכזיות בעיר. הגר"י נתמך גם על ידי קהילת חב"ד המקומית ועל ידי רב הקהילה הרב יורקוביץ', ועל ידי הקהילה הליטאית המתפתחת ועל ידי הקהילה הדתית לאומית בעיר, ובנוסף זוכה לתמיכה רחבה ברחבי העיר.

עוד מתמודד מרכזי הוא תושב העיר הגאון רבי חיים שמילה, שהגיע להתגורר בעיר בשנים האחרונות ונתמך בעיקר על ידי קהילת יוצאי תוניס בעיר.

מועמד נחשב נוסף הוא הגאון רבי שמעון מאיר ביטון, רב קהילת עוד יוסף חי ב'גני יער', הזוכה לתמיכת ראש העיר יאיר רביבו ונחשב למועמד המועדף עליו. מן הראוי לציין כי רביבו עצמו משתייך לקהילת 'עוד יוסף חי'.

גורמים בעיר מציינים כי הקרב שקול ופתוח לחלוטין והכל עשוי להתרחש ברגע האמת. כדאי להזכיר כי ההצבעה חשאית ונערכת מאחורי פרגוד.

כמקובל, השבוע שלחה הועדה מכתב לכל חברי הגוף הבוחר ובו ציינה כי הם נדרשים להפעיל שיקול הדעת ובמידה והם נתקלים בלחצים פסולים – עליהם לדווח ליועצת המשפטית של הועדה.

תגובת עו"ד יואב ללום בא כוחו של הרב שמעון מאיר ביטון: כרגיל אלו שהולכים להפסיד מחר - הם אותם אלו שעומדים מאחרי הכתבות והפצת השקרים לא בוחלים באמצעים.

החשדות השקריים הוכחו כעורבא פרח, והחקירה נסגרה בהעדר אשמה דהיינו לא הייתה ולו ראיה קטנה התומכת בחשדות, וכל שאר השקרים התנפצו להם.

כך גם הבדיקה המנהלית בעניינו של הרב ביטון, במסגרתה מי שקיבל ביקורת היו דווקא אחרים ולא מרשי.

בעזרת ה׳ מחר יבחר מרשי - הרב שמעון מאיר ביטון לתפקיד רב העיר, ובני העיר יזכו לרב איכותי בשיעור קומה הראוי לה, ויתקיים במרשי הפסוק: "דום לה׳ והתחולל לו והוא יפילם חללים חללים".

לוד בחירות לרבנות יאיר רביבו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד