י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אין שום פקפוק"

לאחר ההתנכלות לחוטי העירוב בלונדון: ראשי הקהל מתערבים

בחודש האחרון אירעו לפחות שתי התנכלויות לחוטי העירוב בטוטנהאם לונדון, ובתיעוד שפורסם אף נראה אלמוני בלבוש חסידי המחבל בחוטי העירוב | בסוף השבוע פרסמו ראשי הקהל מודעה ובה קריאה לגבות את העסקנים

לאחר ההתנכלות לחוטי העירוב בלונדון: ראשי הקהל מתערבים
מתקינים עירוב בלונדון, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

העירוב במחוז טוטנהאם, שמקיף חלקים משכונת סטמפורד היל החרדית ברובה, הוביל לחילוקי דעות בקהילות החרדיות, לאחר שרבנים מסוימים התנגדו להקמת העירוב באזור, אולם זה הוקם לבסוף חרף התנגדותם, לפיכך ישנן קהילות שאינן סומכות על העירוב ולא מטלטלות כלל בשבתות.

ביום חמישי האחרון פרסמה התאחדות קהילות החרדים מודעה ועליה חתומים ראשי הקהל, ובה קריאה נגד המשחיתים.

"ידוע לכל תושבי עירנו, החרדים לדבר ד' מכל הקהילות והחוגים, ש'התאחדות קהילות החרדים' נוסדה על ידי גדולי ישראל מימים ימימה, וכשמה כן היא מטרתה קודש לאחד תחת כנפיה את כל יראי ד' תושבי עירנו, מתוך אחדות נפלאה ואוירה של קהלה אחת, כדי להעמיד הדת על תילה ולשמור את חומותיה, להרחיב גבולי הקדושה ולהוסיף כבוד שמים, ולפעול לכל צרכי הקהילה והדת ברוחניות ובגשמיות, לכלל ולפרט, למען יוכל כל אחד ואחד מכל שבט ושבט לחיות בעירנו חיי תורה ויהדות על צד היותר טוב. והכל תחת הנהגת והדרכת הרבנים הגאונים חברי הבד"ץ ומרן הגאב"ד שליט''א היושבים על מדין, הם העומדים בראש הקהילה הקדושה ומכריעים בכל דבר כדת מה לעשות לפי דעת תורה צרופה".

"לאחרונה" כותבים, "יצאו איזה אנשים יחידים העושים דין לעצמם לקרוא בשם קהלתנו וכותבים כתבי פלסתר בשם ראשי קהילתנו, ובשם הרבנים חברי הבד"ץ ובשם מרן הגאב"ד שליט"א בענינים העומדים על הפרק, הן בעניני הלכה הן בעניני השקפה הן בשאר העניינים, ומפרסמים דבריהם השקריים בכל מיני אופנים, הן ע"י כתבי פלסתר הן ע"י הטעלעפאן וטעקסט מעסעדזש (הודעות sms) הן ע"י האטליינ'ס למיניהם. (קווי נייעס). על כן באנו בזה בקריאה לאנשי עירנו להישמע למודעות קהילתנו ומודעות הבד"ץ רק אלו שמתפרסמים באופנים המפורטים להלן:

-לוח המודעות בפרוזדור הבתי מדרשות.

-עיתון 'המודיע' ועיתון 'דזשואיש טריביון' (Jewish Tribune).

-למי שיש אימעיל (אימייל) נשלחו המודעות ע"י האפיס (המשרד) של קהלתינו.

-לוח הזכוכית שבבית הקהל סטאמפורד היל.

והן ידוע מאמר חז"ל (סוכה כט) על כותבי פלסתר שהיא אחד מארבעת הדברים שבשבילו המאורות לוקין ח"ו. ופונים אנו בזה לאלו המפיצים כתבים וכזבים ללא רשות, הפסיקו תיכף ומיד מדרכיכם הנלוזה, ולא תכוו בגחלתן של תלמידי חכמים ה"ה מרן הגאב"ד ובית דינו שליט"א. בברכה שבזכות הציבור לא יצא מכשול מתחת ידינו וכט"ס.".



על המכתב הוסיפו את חתימתם ראשי וטובי הקהל של התאחדות קהילות החרדים, בנימין שטערן, ראה''ק בן ציון פרישוואסער, סגן ראה''ק מיכאל דוב יוסט, סגן ראה''ק שלמה סיניצקי, גזבר הקהל, שלמה לויפער, מזכיר הקהל אהרן קליין, מזכיר הקהל אברהם שרייבער, גזבר הקהל.

יצויין כי גם הגאון רבי שמעיה לעוו, דומ"ץ קהל 'ייטב לב' סאטמר, תקף את המשחיתים ואמר כי בית הדין אישר את הערוב ולכן אין שום פקפוק או בעיה הלכתית כלשהו. הוא הוסיף וקרא למשחיתים להפסיק עם המעשה המגונה.

לונדון עירוב השתחתת עירוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד