כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"עוול חסר תקדים"

שערורייה בהולנד: קנסו אלפי משפחות בגין קצבאות הילדים

רשות המסים בהולנד רדפה שלא כדין אחרי אלפי משפחות שקיבלו קצבאות ילדים כביכול בגין הונאה, משפחות רבות התפרקו, ולאחר תקופה התברר כי רשות המסים גבתה כספים שלא כדין

שערורייה בהולנד: קנסו אלפי משפחות בגין קצבאות הילדים
הולנד, אילוסטרציה צילום: Unsplash

כלי תקשורת בהולנד מדווחים, כי רשות המסים האשימה אלפי משפחות כי רימו לגבי קצבת ילדים בין השנים 2013-2019. רשות המסים דרשה החזר של עשרות אלפי אירו, מה שהביא משפחות רבות לחורבן כלכלי ובמקרים מסוימים אף להתגרש.

דו"ח פרלמנטרי כינה את השערורייה "עוול חסר תקדים" לאחר שמשפחות החזירו עשרות אלפי יורו מבלי לתת להן הזדמנות להוכיח את חפותן, ראש ממשלת הולנד מארק רואה, הגדיר את השערורייה כ"מביש".

בינתיים, בהולנד יינתנו פיצויים בסך 30,000 יורו לכ-10,000 משפחות. המשפחות הגישו בסוף השבוע תלונות לבית המשפט נגד חמישה פוליטיקאים, ביניהם שר האוצר ווקה הוקסטרה ושר הכלכלה אריק וויבס, בגין ניהול כושל במהלך תפקידם.

רוג'ר דריקס בן 46, מהופדורפ שף במקצועו ואב לשניים. נקלע לשערוריית ההטבות והתבקש להחזיר 60,000 אירו. הוא אמר לאתר DW הגרמני. כי "המתח העצום היה אחת הסיבות שהתגרשתי, רשות המסים לחצה מאוד בלי ללכת לשופט, הם פשוט מייבשים אותך".

ילדיו של דריקס הם בני 14 ו-17, והוא אומר שלמרות שיש להם עכשיו מערכת יחסים טובה, "המקרה הזה פגע בכל המשפחה והביא לכאוס מוחלט, הם הגיעו לבית שלי ולקחו את המקרר שלי, לקחו לי את הרכב, ולקחו 40% מהמשכורת שלי, על הממשלה להתפטר" אמר.

הולנד קצבאות ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד