י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנגיף בארץ המגף

איטליה נאבקת: אלפי נדבקים ומאות מתים ביממה

אחרי שבגל הראשון הובילה איטליה במספר הנדבקים והמתים ובתי החולים קרסו מעומס, נראה כי כעת בגל השלישי, המדינה חוזרת לאחור | שגריר ישראל באיטליה מספר על ההתמודדות הקשה, החיסונים והממשלה שעומדת להתפרק

איטליה נאבקת: אלפי נדבקים ומאות מתים ביממה
קורונה באיטליה צילום: pixabay

איטליה נאבקת: הדיווחים בכלי התקשורת באיטליה מלמדים על יותר מ-17,000 נדבקים חדשים ביממה, כאשר אחוז החיוביים מבין הנבדקים הוא יותר מ-10%.

המספר הנורא של המתים גם הוא לא יורד: 522 ביממה, עד כה נמנו באיטליה יותר מ-80,000 מתים מתחילת המגיפה.

דרור אידר שגריר ישראל באיטליה, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי הממשלה המקומית הכריזה ביום שישי על צו נוסף עם הגבלות. "מחוזות לומברדיה בצפון וסיציליה בדרום יוכרזו אדומים, אחרים (לאציו ביניהם) יוכרזו כתומים ושלושה בלבד (טוסקנה ביניהם) צהובים" כתב השגריר.

השגריר כותב כי "החיסונים מתנהלים בעצלתיים, כמו בכל אירופה. זה קשור לביורוקרטיה, חלוקה בין מחוזות, יעילות, תחושת דחיפות, ויכוחים בין המחוזות לממשלה ובין המשרדים השונים. לקראת סוף השבוע יגיעו כנראה לכמיליון מחוסנים (חיסון ראשון) מתוך כ-60 מיליון". כך מציין השגריר. המספר אמנם קטן, אך האיטלקים מנסים להגביר קצב.

גם באיטליה לא שקט מבחינה פוליטית. השגריר מציין כי "הממשלה פה עומדת כנראה ליפול, אבל לא עושה רושם שתהיינה בחירות אלא רה"מ קונטה יקים את ממשלתו השלישית. אחת המפלגות בקואליציה (Viva Italia) פרשה ועכשיו מנסים לקושש בפרלמנט קולות של פורשים אחרים. אני מספר זאת בלאקוניות, אבל אפשר לשער שהמדינה כמרקחה ויש דיונים לוהטים בתקשורת. מוכר".

לגבי דו"ח האנטישמיות כותב השגריר, כי לקראת יום השואה אמורה פרופ' מילנה סנטריני, ראש הוועדה שמינה רה"מ קונטה, להגיש את הדו"ח המקיף שתרגם והרחיב את הגדרות האנטישמיות של IHRA. "נפגשנו שוב עם ראש הוועדה כדי ללמוד על הרוח הנושבת מהדו"ח ולחדד נושאים חשובים. תודה לאריאל ברקוביץ, ראש מחלקת הדיפלומטיה הציבורית אצלנו, על העבודה החשובה בנושא".

גם 'הסכמי אברהם' בין ישראל למדינות המפרץ נמצאים במוקד. רפי זינגר, ראש מחלקת הכלכלה בשגרירות יחד עם השגריר נפגש עם ראשי ענקית האנרגיה ENI. קידוחים, נפט, תחנות דלק, גז, אנרגיה ירוקה, מימן, מנכ"ל החברה, קלאודיו דסקאלצי, מנכ"ל החברה קלאודיו דסקאלצי, סיפר על פעילות החברה בשנה האחרונה. עד כה נמנעה החברה מהשקעות בישראל, מפני שרוב עיסוקה היה במדינות הערביות. עכשיו, עם הסכמי אברהם, נפתח גם בנושא הזה אופק חדש עבורם. "הצענו להם טכנולוגיה ישראלית והזמנו אותם לישראל. הם מתכננים להגיע לכשיתאפשר מבחינת המגיפה" ציין השגריר.

קורונה איטליה דרור אידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד