י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סופו של אבו מאזן?

היסטוריה ברשות הפלסטינית: בחירות לאחר 11 שנה

ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פרסם צו נשיאותי ראשון בו הוא קורא לערוך בחירות בשטחים | בארגון הטרור חמאס בירכו על ההודעה

היסטוריה ברשות הפלסטינית: בחירות לאחר 11 שנה
אבו מאזן צילום: פלאש 90

בצו נשיאותי ראשון שאבו מאזן מפרסם הוא קורא לערוך בחירות בשטחים, אחרי 15 שנה שבהן לא התקיימו בחירות ברשות הפלסטינית, אבו מאזן הודיע על בחירות.

בתאריך 22.5 השנה יתקיימו בחירות לפרלמנט, בתאריך 31.7 יתקיימו בחירות לנשיאות., כאמור, הצו הוא אינו ערובה לבחירות, אך זאת עדיין ידיעה מעניינת

כאמור, ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הוציא לראשונה מאז 2005 צו נשיאותי המורה על בחירות לנשיאות ולפרלמנט ברשות הפלסטינית. כך מדווח גל ברגר בכאן 11.

עוד דווח, כי הבחירות לפרלמנט יהיו השלב הראשון בהרכבת המועצה הלאומית הפלסטינית שהרכבתה תושלם ב-31/08/2021 בהתאם לתקנון היסוד של אש"ף, כך שיתקיימו בחירות גם למועצה הלאומית. הצו הוצא בעקבות פגישה של אבו מאזן עם יו"ר וועדת הבחירות המרכזית, חנא נאסר הערב במשכן הנשיאות ברמאללה. אבו מאזן הורה לוועדת הבחירות ולמנגנוני השלטון להתחיל בהליך בחירות דמוקרטי בכל רחבי הרשות כולל במזרח ירושלים ולהתחיל בדיאלוג לאומי שמתמקד במכניזם של התהליך.

ארגון חמאס בירך על הצו הנשיאותי שהוציא ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בעניין מועד הבחירות לנשיאות ולפרלמנט.

בהודעה נאמר כי הארגון שוקד על הצלחת ההליך באופן שמשרת את העם הפלסטיני שהוא בעל הזכות המוחלטת לבחור את הנהגתו ואת נציגיו. עוד נמסר בהודעה הארגון כי חשוב להכשיר את הקרקע לבחירות חופשיות ונקיות כפיים שיבטאו את רצון הבוחר ללא לחצים או מגבלות ובצורה צודקת ושקופה. חמאס גם ציין כי יש לקדם את הליך הבחירות באופן מלא גם בירושלים, גם בתוך השטחים וגם מחוצה להן (בתפוצות).

מקורות פלסטינים מסרו לרשת החדשות הפלסטינית "קודס" כי בשבוע הבא יתקיים מפגש של הפלגים הפלסטינים השונים בקהיר. זאת על מנת להמשיך לתאם את העניינים בנושא הבחירות הפלסטיניות הקרבות. כך דווח גל ברגר ב'כאן 11'.

‏לו"ז בחירות לפרלמנט:

20.3-31.3 - הגשת מועמדויות.

1.5 פרסום סופי של שמות הרשימות והמועמדים.

1.5-21.5 תעמולת בחירות.

20.5 הצבעת כוחות הביטחון.

22.5 יום הבחירות לפרלמנט.

23.5 פרסום תוצאות ראשוניות.

עד 5 ביוני פרסום תוצאות סופיות.

‏לו"ז בחירות לנשיאות

6.6 תחילת הגשת מועמדויות.

21.6 פרסום ראשוני של רשימת המועמדים.

9.7 פרסום רשימת המועמדים הסופית.

9.7-30.7 תעמולת בחירות.

29.7 הצבעת כוחות הביטחון.

31.7 יום הבחירות לנשיאות.

1.8 פרסום תוצאות ראשוניות.

עד 14 באוגוסט פרסום סופי של התוצאות.

אבו מאזן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד