י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מדינה בתוך מדינה"

בנט קורא לאכיפה אצל החרדים אך תוקף "ליברמן ולפיד מסיתים"

הבחירות כבר באופק ונציגי הציבור מבהירים את עמדותיהם השונות בכלי התקשורת | יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט יוצא מחד בקריאה להגביר את האכיפה בציבור החרדי שלדבריו מתנהל כ"מדינה בתוך מדינה" ומאידך תוקף את ראשי הסיעות השונות שרוכבים על גבי ההשמצות בדרך אל הכנסת

בנט קורא לאכיפה אצל החרדים אך תוקף "ליברמן ולפיד מסיתים"
בנט עם חרדים באלעד צילום: פלאש 90

בעוד הוא קורא להגביר את האכיפה כנגד הציבור החרדי בימי הסגר, יוצא יו"ר מפלגת 'ימינה' נפתלי בנט ותוקף את ראשי 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו' יאיר לפיד ואביגדור ליברמן בקריאה "הפסיקו להסית בשביל קולות".

רק בשבת התראיין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ל'חדשות 12' והתייחס לביטויים של נפתלי בנט בשבוע האחרון נגד הציבור החרדי, ליברמן אמר: "אני שמח שהוא הצטרף לישראל ביתנו והתחיל להעביר ביקורת על החרדים".

חבר הכנסת נפתלי בנט הגיב הערב (מוצאי שבת), "מתקפות לפיד וליברמן לאורך השנים לא הצליחו לגייס חרדי אחד; להיפך—הם רק האטו את השילוב שלהם בכלכלה", תוך שהוא מזכיר את התחייבותיו למען החרדים בנושא גיוס לצה"ל ושילוב בתעסוקה.

"לפיד וליברמן—חדלו להסית. צריך לאחד את העם כדי לפתור בעיות; לא לפלג", קרא בנט, שהתייחס גם לסרטון בחירות שהשיק ליברמן ביום שישי, "איווט ליברמן הוציא סרטון דוחה—כמעט אנטישמי—נגד הציבור החרדי בניסיון לקושש קולות".

בנט הודה: "יש בעיות, אך ככה לא פותרים בעיות בציבור החרדי", לדבריו, "מתקפות לפיד וליברמן לאורך השנים לא הצליחו לגייס חרדי אחד; להיפך—הם רק האטו את השילוב שלהם בכלכלה".

"החרדים הם אחינו", אומר בנט, שמתייחס לשלל השיגים שעשה למען החרדים בזמן שכיהן כשר החינוך, בנט הוסיף, "האם יש בעיה שחלקים גדולים מהמגזר החרדי אינם משולבים בכלכלה הישראלית? כן. חד משמעית. זו בעיה שפוגעת קודם כל ברבבות משפחות חרדיות עצמן. עלינו לטפל בהן".

עוד טוען בנט, יש חלקים גדולים בחברה החרדית "שמתנהגים כמעין "מדינה בתוך מדינה", לדבריו, "כולנו חווינו זאת בשנה האחרונה באופן בולט. אסור לתת לזה להימשך", אך לטענתו, הדרך להתמודד עם החרדים היא "לא בהסתה, אלא בשכל ישר ובהגינות".

"בממשלה שבעזרת ה׳ אקים נקדם את התכנית שלנו ״משיסוי לשילוב״ אשר יוריד את גיל הפטור ל-21 וישחרר רבים מהמגזר החרדי לרכוש מקצוע איכותי בגיל צעיר. מי שיבחר ימשיך ללמוד בבית המדרש, אך כל האחרים יוכלו לצאת ולרכוש מקצוע איכותי", מתחייב בנט.

בנט ציין כי מתנגדי התוכנית הם "הקיצוניים משני הצדדים: לפיד וליברמן בשביל פופוליזם לצד חרדים קיצוניים מסוימים אשר רוצים למנוע את הבחירה של צעירים לצאת בגיל 21 לרכוש מקצוע״, שהוא מוסיף, ״נדאג לכל אזרח בישראל, לצד אכיפה שיוויונית על כל האזרחים". בנט סיים את דבריו כשהוא משגר סיסמת בחירות חדשה: "צריך לאחד, לא לפלג".

נפתלי בנט בחירות 2021 מפלגת ימינה יאיר לפיד איווט ליברמן חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד