י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מושפעים מארצות הברית

אוגנדה: הנשיא המכהן ניצח בפעם ה-6 • הצבא שומר על יו"ר האופוזיציה

הנשיא המכהן השולט באוגנדה כ-35 שנים זכה בלא פחות מ-5.85 מיליון קולות, שהם 58.6% מקולות המצביעים, ראש האופוזיציה כוכב הפופ לשעבר השיג אף הוא הישג מרשים מול הנשיא הוותיק וקיבל 34.8% מהקולות

אוגנדה: הנשיא המכהן ניצח בפעם ה-6 • הצבא שומר על יו"ר האופוזיציה
בנימין נתניהו ונשיא אוגנדה צילום: Haim Zach/פלאש90

המנהיג הוותיק יואורי מוסווני צלח את האתגר שהציב בפניו מנהיג האופוזיציה בובי יין, כוכב פופ שהפך לפוליטיקאי, והוכרז בפעם השישית כנשיאה של אוגנדה.

על פי הדיווח ב'רויטרס' מוסווני השולט באוגנדה כ-35 שנים זכה בלא פחות מ-5.85 מיליון קולות, שהם 58.6% מקולות המצביעים מנהיג האופוזיציה, כוכב הפופ לשעבר השיג אף הוא הישג מרשים מול הנשיא הוותיק וקיבל 34.8% מהקולות.

מערכת הבחירות באוגנדה הייתה סוערת ולוותה בהפגנות רבות, כאשר מתנגדי הנשיא המכהן שאף ניצח בבחירות האחרונות טוענים כי מדובר בצחוק מהדמוקרטיה.

לאור הרגישות הרבה באוגנדה הקיפו כוחות הצבא את ביתו של בובי יין לטענתם על מנת לשמור על חייו.

סגן דובר הצבא, דאו אקיקי, אמר לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי כוחות הביטחון הוצבו מחוץ לביתו להגנתו, ומונעים ממנו לעזוב את ביתו תוך כדי הערכת איומים נגדו.

כזכור, כמו בארצות הברית הודיעה פייסבוק בסוף השבוע האחרון כי היא הסירה רשת חשבונות ודפים המקושרים למשרד המידע של אוגנדה.

"המשרד השתמש בחשבונות מזויפים כדי לנהל דפים, להגיב על תכנים של אנשים אחרים, להתחזות למשתמשים, לשתף מחדש פוסטים בקבוצות בכדי לגרום להם להיראות פופולריים יותר משהיו", נכתב בהודעת פייסבוק.

"לאור הבחירות המתקרבות באוגנדה, עברנו במהירות לחקור ולהוריד את הרשת הזו", אמר דובר פייסבוק. לקראת הבחירות המצב הפך לאלים, כאשר כוחות הביטחון הממשלתיים השתמשו בגז מדמיע ובכדורים חיים להפסקת עצרות אופוזיציה והרגו עשרות משתתפים.

דובר הנשיא דון ווניאמה אמר לסוכנות הידיעות AP כי פייסבוק "מתערבת בתהליך הבחירות באוגנדה", והוסיף כי הסרת החשבונות היא עדות לתמיכה חיצונית ביין. מוסווני האשים את הזמר הפופולרי, ששמו האמיתי הוא קיאגולאני סנטאמו, בהיותו סוכן של "זרים שאינם אוהבים את יציבותה ועצמאותה של אוגנדה".

יין ואנשי אופוזיציה אחרים כינו את מוסווני בן ה-76 דיקטטור, ששולט ללא כל אופוזיציה מאז 1986.

אוגנדה בחירות צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד