ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מתנגד ל-BDS

הכירו את היורש החדש של אנגלה מרקל

בחירות במפלגת השלטון הגרמנית: ארמין לשט המכהן כמושל מחוז נורדריין-וסטפליה החל משנת 2017 והיה המועמד המתון שכונה 'הממשיך של מרקל' לאור המדיניות שלו, ניצח עם 561 קולות של חברי המפלגה, מול 466 שקיבל המועמד המתחרה השמרן יותר, מתנגד ידוע למדיניותה של מרקל, פרידריך מרץ

הכירו את היורש החדש של אנגלה מרקל
ארמין לשט צילום: מתוך הטוויטר שלו

בגרמניה נערכו היום בחירות במפלגת השלטון ה-CDU לקבוע את זהותו של המחליף של הקנצלרית אנגלה מרקל שהודיעה כבר ב-2018 כי לא תתמודד שוב להנהגת המפלגה והמדינה. לפני כשנה היא אף הביעה תמיכה במחליף שהוכרז היום ארמין לשט, שניצח והוכרז כראש מפלגת השלטון, ובבחירות הקרובות אולי אף יוכרז כקנצלר הבא של גרמניה.

המנצח כאמור הוא ארמין לשט מכהן כמושל מחוז נורדריין-וסטפליה החל משנת 2017, הוא היה המועמד המתון ואף כונה 'הממשיך של מרקל' לאור המדיניות המתונה שלו, הוא ניצח עם 561 קולות של חברי המפלגה, מול 466 שקיבל המועמד המתחרה השמרן יותר, מתנגד ידוע למדיניותה של מרקל, פרידריך מרץ.

בכך מגיע לסופו עידן שליטתה של אנגלה מרקל בגרמניה עידן שהתחיל ב-2005, הוכרז על סיומו ב-2018, ויסתיים באופן רשמי בבחירות הכלליות שייערכו בגרמניה בעוד כ-5 חודשים.

לפני כמה שבועות נשאה מרקל נאום לאומה הגרמנית לרגל סיומה של השנה האזרחית ותחילת שנת 2021 ובו התייחסה לנגיף הקורונה "שנת 2020 הייתה ללא ספק הקשה ביותר בכל 15 שנות כהונתי, אך תחילת החיסונים הופכת את 2021 לשנה של תקווה", אמרה מרקל שזו תהיה שנתה האחרונה בתפקיד.

היא תקפה את מכחישי המגפה ואמרה כי "כשאנשים חסרי תקווה מכחישים את הנגיף, אפשר רק לדמיין מה זה עושה לאלה שאיבדו את יקיריהם או שנאלצו להיאבק בהשלכות המחלה. תיאוריות קונספירציה אינן רק שקריות ומסוכנות, אלא גם ציניות ואכזריות". היא הוסיפה וציינה כי "אני אתחסן כשיגיע תורי".

גרמניה תחת שלטונה של מרקל הייתה ידועה במתינותה, ובראיון בשנת 2012 הצהירה כי תמנע מצב בו "גרמניה תהיה המדינה היחידה בעולם - בה יהודים לא יכולים לקיים את הפולחנים שלהם".

עוד נטען בדיווח, כי מרקל ציינה כי במידה ופסיקת בית משפט בקלן בחודש שעבר, שקבעה כי מילה היא מעשה פלילי, תתבסס ותקבל תוקף משפטי מחייב - גרמניה מסתכנת ב"הפיכה לבדיחה של העולם".

מרקל אמרה את הדברים בשיחה עם חברים במפלגתה, והבטיחה לפעול לביטול ההחלטה בכל מחיר. והדברים אף פורסמו הערב באתר האינטרנט של העיתון הגרמני הנפוץ, 'בילד'.


גרמניה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד