י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צינור ההנשמה התנתק

אלמנתו של החולה שנפטר בעקבות כשל: שמעתי על זה מהתקשורת

הערב פורסם כי גבר כבן 50 נפטר במחלקת טיפול נמרץ-קורונה אחרי שצינור מכשיר ההנשמה התנתק והרופאים לא הבחינו בכך | אשתו מאשימה: "אמרו לי סיבה אחרת, חבל שאת האמת שמעתי רק מהתקשורת"

אלמנתו של החולה שנפטר בעקבות כשל: שמעתי על זה מהתקשורת
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

טלי חרזי, אשתו של משה חרזי חולה הקורונה בן ה-47 שנפטר לאחר שצינור ההנשמה שלו התנתק והצוות הרפואי בבית החולים איכילוב לא שם לב, האשימה בראיון ל-ynet כי בתחילה אמרו לה שהוא נפטר מתסחיף ריאתי וכי על הכשל החמור היא שמעה רק מהתקשורת.

היא סיפרה כי בתחילה הוא טופל ב"מסכות חמצן, אחר כך מכונות הנשמה. היה בסדר, דיברתי עם הרופא שאמר שהכול בסדר, הכול תקין, מדדים תקינים, מגיב. בערב צלצלו מהמחלקה ואמרו שהמצב שלו הידרדר, שני רופאים אמרו שהוא בהחייאה ואחרי המתנה אמרו לנו שהם ניסו הכול והוא מת מתסחיף ריאתי, שהם ניסו לעבוד עליו הרבה שעות אבל זה לא צלח. אנחנו דורשים תשובות".

לדבריה, "רק אחרי הפרסום צלצלה אליי סמנכ"לית בית החולים ואמרה שהיא לרשותי ושהם בוחנים את המקרה, שהוא עבר החייאה ראשונה השתולל וכנראה ניתק את המכשיר, ובהחייאה השנייה הם לא הצליחו. היא אמרה שזה בחקירה ואחרי השבעה יעדכנו אותנו בממצאים". היא טענה כי בניגוד להודעת בית החולים הוא סבל מסכרת ולא ממחלות רקע רבות.

היא סיפרה על הפעם האחרונה בה ראתה אותו. "ביקרתי את בעלי ביום חמישי, הוא היה עם עיניים פקוחות, אבל לא ממש בהכרה. הוא התחיל להזיל ריר ופיתח דלקת בעיניים. האחות אמרה לי שהוא מסתכל עליי, אבל הרגשתי שהמצב לא טוב. בצהריים דיבר איתי מנהל המחלקה ואמר שהחום שלו עלה ל-40 מעלות וייצבו אותו עד שהשתלטו על החום. אתמול הרופא אמר שהחום שלו בסדר והמדדים תקינים והוא מתקשר עם הסביבה. בעב צלצלו מהמחלקה ואמרו המצב שלו הידרדר".

מאיכילוב נמסר: "גבר בן 47, חולה קורונה עם מחלות רקע רבות, אושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה במצב קשה. מצבו הידרדר במהלך שעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית וחרף מאמצי הרופאים הוא נפטר כעבור מספר שעות. בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו אולם נוכח ריבוי התראות בו-זמניות בטיפול הנמרץ הצוות שהיה עסוק במענה להתראות חירום בחולים אחרים הצליח להתפנות ולזהות זאת רק לאחר כמה דקות. אנו חווים עומס כבד שמאתגר את הצוות.

נוכח העומס הכבד והעלייה בתחלואה, הנהלת בית החולים החליטה על הפחתת מיטות וצמצום מידתי של הפעילות לטובת תגבור נוסף של צוותים למען טיפול בחולי הקורונה. הנהלת בית חולים פתחה בתחקיר של האירוע החריג ותסיק את המסקנות הנדרשות. בית החולים עדכן את המשפחה בפרטי האירוע ומשתתף באבלה הכבד. מדובר במחלקה מצטיינת שמטפלת בחולי קורונה במצב קריטי. הנהלת בית החולים מגבה את עבודת הצוות המסור שעובדים ימים ולילות למען טיפול בחולי הקורונה הקשים ביותר".

קורונה בית חולים איכילוב מכונת הנשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד