י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש לאלימות

השבעת ביידן: 50 מדינות בכוננות שיא; טראמפ לא ישתתף בטקס

כוחות הביטחון לצד מושלי 50 המדינות בארצות הברית נערכים לשבוע שבמהלכו יושבע נשיאם ה-46 ג'ו ביידן, כאשר הנשיא טראמפ צפוי להחרים את הטקס, לראשונה זה 150 שנה. 20 אלף חיילי המשמר הלאומי יתפרסו בבירה וושינגטון D.C. לצד השבתת פעילות התחבורה הציבורית באזור

השבעת ביידן: 50 מדינות בכוננות שיא; טראמפ לא ישתתף בטקס
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

20,000 חיילי המשמר הלאומי מרחבי ארצות הברית נשלחו לוושינגטון די.סי. כדי להרתיע את כל מי שינסה לחזור על המהומות שהתרחשו ב-6 בינואר, אז פרצו מאות מתומכיו של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ לבניין הקפיטול והביאו למותם של ששה, ביניהם שני שוטרים.

ה-BBC מדווח כי מושלי מרילנד, ניו מקסיקו ויוטה הכריזו כולם על מצבי חירום לקראת הפגנות אפשריות. קליפורניה, פנסילבניה, מישיגן, וירג'יניה, וושינגטון, וויסקונסין הם בין המדינות שתגברו את המשמר הלאומי שלהם.

מושל וירג'יניה, ראלף נורת'ם, אמר במסיבת עיתונאים שקיים ביום חמישי: "אם אתם מתכננים להגיע לכאן או לעלות לוושינגטון עם כוונה רעה בלב, עליכם להסתובב עכשיו וללכת הביתה, אתם לא מוזמנים לכאן, ואתם לא רצויים בבירת ארצנו. ואם תבואו לכאן ותפעלו, וירג'יניה תהיה מוכנה". כל 50 המדינות נמצאות בכוננות שיא, המושלים מתמקדים בעיקר בערי הבירה של המדינות, בהן יש חשש למהומות.

וושינגטון D.C. לא לוקחת סיכון, ו-13 תחנות רכבת הסמוכות לבניין הקפיטול לא יפעלו, גם שירות האוטובוסים לא יפעל יום לפני ההשבעה שתיערך ב-20 בינואר, הרשויות מנסות להרחיק מפגינים אלימים, המקום גודר בצורה חזקה. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן קרא לאזרחים לצפות בטקס ההשבעה בטלוויזיה ולא להגיע בשל נגיף הקורונה, הנשיא היוצא דונלד טראמפ לא יגיע לטקס, בעוד סגנו מייק פנס וככל הנראה גם בתו היהודייה של הנשיא, איוונקה טראמפ תגיע לטקס.

פוסטים ברשתות פרו-טראמפ שחלקם הוסרו וחשבונות ברשתות בהן נמצאים פעילי ימין קיצוני קראו להפגנות במספר תאריכים, כולל הפגנות חמושות בערים ברחבי הארץ היום (ראשון) וצעדה בוושינגטון הבירה ביום ההשבעה עצמו.

מסמך פנימי של ה-FBI, הזהיר כי קבוצה אחת קראה ל"הסתערות" על בתי משפט ממלכתיים, מקומיים ופדרליים ברחבי ארצות הברית אם טראמפ יודח מתפקידו לפני טקס ההשבעה, כך דיווחה רשת ABC. טראמפ אמנם לא הודח ואין סיכוי שזה יתרחש לפני סיום תפקידו באופן רשמי השבוע, אך ה-FBI לא לוקח שום סיכון.

גם הנשיא היוצא טראמפ הכריז על מצב חירום בוושינגטון הבירה עד ה-24 בינואר, המאפשר למחלקה לביטחון פנים (DHS) לפעול למען "מניעת איום מפני אסון". כ-20,000 חיילי המשמר הלאומי יתפרסו בוושינגטון הבירה ביום השבעת הנשיא ה-46 ג'וזף רובינט (ג'ו) ביידן. מדובר במספר גבוה מאד של חיילים, בהשוואה להשבעתו של טראמפ בשנת 2017, אז נפרסו כ-8,000 חיילי המשמר הלאומי.

לאחר שיושבע כנשיא, ביידן יקח חלק בטקס הנחת זר לצד הנשיאים לשעבר ברק אובמה, ג'ורג' בוש (הבן) וביל קלינטון, כדי לסייע בהדגשת מסר האחדות שלו, כך דיווחה רשת CNN. טראמפ כאמור לא ישתתף בהשבעה ויהיה לנשיא הראשון מזה יותר מ-150 שנה שמסרב לעשות זאת.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ טקס השבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד