י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחירות 2021

העיתונאית הערבייה: "מהלך מבריק של נתניהו"

העיתונאית לוסי אהריש, בת המגזר הערבי, מתייחסת בראיון להתקרבות בין ראה"מ נתניהו לציבור הערבי: "זה סיפור אהבה משני הצדדים, המהלך של נתניהו מבריק". עם זאת היא אומרת: "אני חושבת שהוא כבר לא מסתכל עליהם. הוא כבר זרק את מנסור עבאס מתחת לגלגלים"

העיתונאית הערבייה: "מהלך מבריק של נתניהו"
אשה מוסלמית מצביעה בקלפי. אילוסטרציה צילום: רועי אלימה, פלאש 90

בעת האחרונה, נראה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרב בצעדי ענק אל המגזר הערבי בישראל. העיתונאית לוסי אהריש, בת המגזר הערבי שוחחה עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103fm, והגיבה לדברים.

"הערבים רוצים הכרה והם מחפשים אותה כבר הרבה מאוד שנים", אמרה אהריש, והוסיפה: "אני ואת ניהלנו הרבה מאוד שיחות על הדבר הזה, במיוחד ב-6-5 השנים האחרונות מאז אותו משפט שהוציא נתניהו בליל הבחירות ב-2015 - 'הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי'. ואז, אם את זוכרת, כשאני ואת ניהלנו את השיחות, אמרתי, 'יש כל כך הרבה מנדטים שזרוקים על הרצפה בקרב המגזר הערבי שהשמאל לא טורח אפילו להרים אותם, לא רק שהוא לא טורח להרים אותם, הוא לא עושה עליהם קמפיין בכלל'. אז את יודעת, המהלך של נתניהו, דרך אגב, הוא מהלך מבריק פוליטית. נתניהו אמר את זה בריש גלי: 'אני פונה לערבים, בלי בושה'. הוא אמר בתחילת השבוע, 'כן אני רוצה את הקול שלכם, אני רוצה את הקול של הערבים'".

לדבריה, "יש תמורות כרגע שקורות בחברה הערבית, והן קורות בשנה האחרונה, ואנשים סירבו לשים לב לזה. התמורות קרו אחרי סבב בחירות א'. למי שלא זוכר, הציבור הערבי בעצם אמר לרשימה המשותפת, 'אם אתם לא מתכוונים לעשות כלום עם המנדטים שאנחנו נותנים לכם, אנחנו לא נצביע לכם. זאת אומרת, אם אתם לא הולכים להמליץ לנשיא על מועמד, אל תפנו אלינו בכלל'. המנהיגים בתוך הציבור הערבי הבינו את זה, ואז אמרו, 'אוקיי, נלך ונמליץ בסבב ב' וסבב ג''".

עוד אמרה: "מה עשה השמאל בתמורה? לא התייחס אליהם. לבני גנץ היה קשה ב-3 מערכות בחירות להגיד את המילה ערבים. היה לו קשה להגיד את זה שהמשותפת תתמוך מבחוץ בהצבעה אחת. הבושה שנתניהו דיבר עליה, ואמר: 'אני מחפש את הגוש הערבי בלי בושה', היא אך ורק של גוש המרכז-שמאל".

לטענתה, "נתניהו הראה את המרכז-שמאל במערומיו, את השקרים שלהם, את חוסר עמוד השדרה שלהם לבוא ולהגיד במשך 5 שנים לציבור הערבי - 'כן אנחנו רוצים אתכם אצלנו ברשימות, כן אנחנו רוצים את הקול שלכם, כן אנחנו רוצים לפעול' - לא. מה עשה גוש המרכז-שמאל? הלך. נתניהו עשה דה לגיטמיציה לערבים, גוש המרכז-שמאל הוריד את הראש שלו, ואמר: 'סבבה לא נדבר על הערבים עד שנתניהו ידבר על הערבים'".

את חושבת שדקה אחרי הבחירות נתניהו יסתכל עליהם?

"אני חושבת שהוא כבר לא מסתכל עליהם. הוא כבר זרק את מנסור עבאס מתחת לגלגלים. הליכוד הוציא הודעה שהם לא מתכוונים להישען, לא על מנסור עבאס ולא על הרשימה המשותפת".

בהמשך פסלה אהריש אפשרות שהיא תיכנס לפוליטיקה, וסיפרה: "הרבה מאוד פנו אליי, חוץ מהליכוד והמשותפת בערך".

לקראת סיום השיחה, יצאה אהריש נגד החלטת הרשימה המשותפת להצביע נגד הסכמי השלום עם מדינות המפרץ, ואמרה: "הסכמי השלום עם האמירויות ומרוקו לא מעניינים את ערביי ישראל, ולא מעניין אותם מה קורה עם הפלסטינים בשטחים, מעניינים אותם החיים עצמם ומה שקורה איתם ביום יום - החינוך, האלימות אצלם בתוך הרחובות".

עריכה: אמיתי דואק, 103fm

לוסי אהריש ג'ודי שלום ניר מוזס בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24 הערבים קמפיין בחירות בנימין נתניהו רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד