י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הילולת הבבא סאלי

מפקד המשטרה ל'בחדרי': "בודדים ניסו להגיע לציון, מבצעים אכיפה"

בניסיון למנוע הגעת מתפללים לציונו של הבבא סאלי בנתיבות, המשטרה פרסה מחסומים באזור ומבצעת אכיפה | מפקד תחנת משטרת נתיבות אמר בראיון ל'בחדרי חרדים': "נתקלנו בבודדים שניסו להגיע. נראה שנכון לעכשיו הציבור נשמע להוראות ולא מגיע לציון"

מפקד המשטרה ל'בחדרי': "בודדים ניסו להגיע לציון, מבצעים אכיפה"
סנ"צ גיא חיון בראיון ל'בחדרי' צילום: ישי ירושלמי

בצל הסגר המהודק, החל מאמש (מוצ"ש) מתקיימת הילולת הבבא סאלי בנתיבות. בניגוד לשנים קודמות, השנה לא מתאפשרת הגעת מתפללים לאזור הציון. "בשנים כתיקונן, מגיעים לציון הבבא סאלי בין 80,000 ל-100,000 איש - בכל האירועים סביב ההילולא", אומר מפקד תחנת משטרת נתיבות סגן ניצב גיא חיון בראיון ל'בחדרי חרדים'.

"השנה", הוא מוסיף, "בעקבות הנחיות משרד הבריאות, סגרנו את המתחם ואין אפשרות לבצע את ההילולא כבכל שנה. ההפקה מעבירה את האירועים בשידור חי לכל אלו שרצו להגיע". כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשבוע שעבר, לקראת ההילולא, במשטרה נערכו למתפללים הרבים שינסו להגיע למתחם הציון בבית העלמין בנתיבות בצל הסגר. 

בראיון ל'בחדרי', הסביר מפקד תחנת נתיבות כיצד הם מונעים את הגעת האלפים. "סגרנו את המתחם כולו", הוא אומר, "עשינו כמה מעגלי אבטחה, פרסנו מחסומים על מנת למנוע מכל מכל מי שלא אמור להגיע לציון להתקרב לאזור. נתקלנו בבודדים שניסו להגיע. נראה שנכון לעכשיו הציבור נשמע להוראות ולא מגיע לציון. אלו שהצליחו להגיע, ביצענו כנגדם אכיפה".

במשטרה הבהירו בשבוע שעבר כי השלימו את ההערכות לאכיפת הנחיות הסגר במתחם הציון, ולא יאפשרו הגעת מתפללים כלל. החל מיום חמישי בשעה 06:00 בבוקר ועד למחרת ההילולא מחר (שני) בשעה 06:00 הציון יהיה סגור על ידי המשטרה.

במסגרת ההיערכות המשטרתית, הופעלו מערכי אכיפה מוגברים על מנת שלא לאפשר הגעה למקום. "מתחם הקבר גודר ולא תתאפשר הגעה למקום וסביבותיו", אמרו במשטרה. יצוין, כי על פי סיכום מוקדם עם העמותה המארגנת, כלל האירועים משודרים ברשתות החברתיות. "אנו מבקשים מציבור המאמינים להישמע להנחיות המשטרה ולהימנע מהגעה למקום", נמסר מהמשטרה.

בהודעת המשטרה נאמר כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".

 

 

 

 

בבא סאלי נתיבות הילולא סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד