י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אחוז אמוק"

פנייה למח"ש: לחקור את הבעיטה בילד החרדי

"הילד נקלע לדרכו של השוטר ללא שום התגרות, ואילו השוטר מצידו בעט בו אחוז אמוק" - נכתב בפנייה שהגיש יועמ"ש ארגון 'בצלמו' לראש מח"ש קרן בר מנחם | התיעוד שצלום ביום חמישי האחרון במאה שערים ממשיך לעורר סערה | במשטרה הודיעו כי המקרה ייבדק אך גינו את האלימות כלפי השוטרים | צפו בתיעוד

פנייה למח"ש: לחקור את הבעיטה בילד החרדי
מעצר במאה שערים צילום: ישי ירושלמי

ביום חמישי האחרון התפתחו עימותים בין תושבים לכוחות משטרה במאה שערים בזמן ניסיון לאכיפת תקנות הקורונה. במהלך האירועים תועד שוטר יס"מ בועט בילד חרדי כבן 10 ללא סיבה הנראית לעין. במשטרה הודיעו כי יבדקו את המקרה, אך יחד עם זאת גינו את האלימות נגד השוטרים שפעלו בשכונה.

בעקבות התיעוד, פנה היועץ המשפטי של ארגון זכויות האדם 'בצלמו', עו"ד מיכאל ליטווק לראש המחלקה לחקירת שוטרים קרן בר מנחם על מנת שתפתח בחקירה מיידית כנגד השוטר הבועט. "בסרטון נראה כי הילד נקלע לדרכו של השוטר ללא שום התגרות מצדו של הקטין, ואילו השוטר מצידו בועט בקטין אחוז אמוק", כתב עו"ד ליטווק במכתבו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', כוחות משטרה פשטו ביום חמישי על מספר בתי כנסת בשכונת מאה שערים בירושלים בניסיון לאכוף את תקנות הקורונה. השוטרים נתקלו בעשרות קיצוניים שהחלו ליידות לעברם אבנים וחפצים. במקום נרשמו עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה. לפחות עשרה בני אדם נעצרו.

לטענת המשטרה, שני שוטרים נפצעו כתוצאה מהשלכת אבנים וחפצים לעבר הכוחות שפעלו בשכונה. כמו כן נתפס חשוד 'על חם' עם אבן בידו, לאחר שככל הנראה תכנן להשליך אותה על שוטר  והוא נעצר. כאמור, במהלך האירועים תועד אחד השוטרים בעוצמה בילד קטן.

כעת, במכתב ששיגר עו"ד ליטווק לראש מח"ש הוא כותב כי "אין צורך להרחיב אודות הפגיעה החמורה בילד בן 10, זה שעבר תקיפה וברור כי במידת הצורך היה ניתן לדבר עימו או להזיזו בעדינות הצידה". שי גליק, מנכ"ל ארגון  'בצלמו' מסר: "אין ספק שהילד לא עשה שום פשע והבעיטה גרמה לו לנזק וטראומה חמורה"

"לנוכח האמור", מוסיף גליק, "ולאור הברוטאליות החמורה והמבזה של המעשה על ידי שוטר במשטרת ישראל, אבקש לפתוח בחקירה כנגד השוטר התוקף ולעדכן בהקדם אודות התפתחות החקירה. לא ניתן יד לאלימות משטרתית כנגד אף גורם חף מפשע, ובמיוחד כנגד ילדים חסרי ישע".

במשטרה הבהירו כי המקרה ייבדק ומסרו בתגובה: "כוחות משטרה שפעלו בשכונת מאה שערים לאכיפת תקנות הקורונה, הותקפו באבנים ושקיות זבל שהושלכו לעברם, וכתוצאה מכך אף נפצעו שוטרים. במהלך הפעילות עוכבו ונעצרו 10 חשודים בגין הפרת סדר, יידוי אבנים וסירוב להזדהות. אנו רואים בחומרה רבה את ההתנהגות הפרועה של פורעי החוק שתוקפים שוטרים שפועלים לאכוף את תקנות הקורונה במטרה להוריד את שיעור התחלואה".

"לצד האמור", הוסיפו במשטרה, "המקרה ייבדק. מן הראוי שכל אדם שומר חוק יגנה בכל תוקף את האלימות החמורה שהופנתה כלפי השוטרים במקרה זה, כמו גם במהלך פעילויות אכיפה אחרות שבוצעו לאחרונה ברחבי הארץ".

המחלקה לחקירת שוטרים בצלמו אלימות משטרתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד