י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשל התפשטות המוטציות

משרד הבריאות שוקל: בדיקת קורונה כתנאי לכניסה לארץ

בשל החשש מהמוטציות החדשות והתפשטותן בישראל, הממשלה צפויה לאשר הצעה המחייבת הצגת תוצאת בדיקה שלילית שנעשתה 72 שעות טרם הנחיתה כתנאי להיכנס לארץ

משרד הבריאות שוקל: בדיקת קורונה כתנאי לכניסה לארץ
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בראיון לרשת ב' אמר הבוקר (ראשון) פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש כי לאור החשש ממוטציות והתפשטותן בארץ,  "אנחנו עובדים לחייב כל אחד שעולה למטוס מחו"ל לבצע בדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה לישראל".

עם זאת, ישנן בעיות חוקיות בהצעה, כגון היכולת לחייב בבדיקה תושב ישראלי המעוניין לשוב לביתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחף לאשר את ההצעה.

בתוך כך, יו"ר ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט, תקף אמש את התנהלות הממשלה וכתב בעקבות הפרסום: "חבל שהיה צריך להמתין לכ-50 מתים מקורונה ביום בכדי לקבל החלטה פשוטה שאנחנו קוראים לקבלה מזמן - לבדוק נוסעים נכנסים. איוולת נוראה. מחדל נתב"ג של ממשלת נתניהו יצר חור ענק שדרכו נכנסו אלפי חולים עם קורונה ומוטציות, בזמן שכאן סוגרים את החיים".

בנט הוסיף כי "איזו קלות דעת של ממשלת נתניהו-רגב שרק אחרי 10 (!) חודשים של זעקות שלנו נזכרה לדרוש בדיקות לנכנסים לארץ. במדינות אי אחרות ביצעו זאת ומנעו ייבוא מסיבי של המחלה והמוטציות: ישראל 4000 מתים, קפריסין 167, אוסטרליה 909, ניו זילנד 25, טאיוואן 7. כמה סבל מיותר בגלל פוליטיקאים שלא אכפת להם".

משרד הבריאות נתב"ג קורונה נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד