י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חורף חם ונעים

החורף הגיע והמזגן לא מחמם? דוד חיימוב טכנאי מזגנים מוסמך מסביר מה עושים

הקור כבר כאן ואם אתם רוצים להתמודד עם הקור ולהשתמש במזגן על מנת לחמם את הבית שלכם אך מגלים כי הוא לא באמת מחמם כנדרש, הגעתם אל המקום הנכון

החורף הגיע והמזגן לא מחמם? דוד חיימוב טכנאי מזגנים מוסמך מסביר מה עושים
טכנאי מזגנים צילום: יח"צ

ינואר 2021 כבר כאן, וגם אם נראה כי החורף עדיין לא בעיצומו, הקור כבר כאן. במיוחד החל משעות הערב, כמעט בכל עיר בארץ כבר קר מאוד, ואם אתם רוצים להתמודד עם הקור ולהשתמש במזגן על מנת לחמם את הבית שלכם אך מגלים כי הוא לא באמת מחמם כנדרש, הגעתם אל המקום הנכון

דוד חיימוב, טכנאי מזגנים מוסמך מחברת "יד הקור", מסביר שלא  כל תקלה מחייבת קריאה לטכנאי, ויש מגוון של סיבות אשר יכולות לגרום למזגן להפרעות בחימום, ולכן כדאי להכיר את הסיבות הללו ולהבין מתי יש להזמין טכנאי, מתי ואיך ניתן לפתור את התקלה לבד ומה הפתרון.

את הפילטרים בדקתם?

התקלה הנפוצה ביותר אשר גורמת למזגן להפסיק לחמם היא בשל סתימה בפילטרים. כאשר הפילטרים נסתמים כתוצאה מלכלוך ואבק החיישן הפנימי של המחסן מזהה כי יש אוויר חם אשר כלוא בתוך המערכת ולכן הוא מעביר את המזגן למצב של השהיה. במצב כזה המזגן לא מחמם ולא מצליח למשוך אוויר מתוך החלל של החדר.
במצב כזה הפתרון הוא פשוט לנקות את הפילטרים. באופן כללי על מנת לשמור על המזגן חשוב להקפיד על ניקוי קבוע של הפילטרים ובמיוחד אם אתם מזהים כי המזגן לא מחמם, פתחו את המכסה של המזגן, שטפו את הפילטרים והניחו לייבוש מלא לפני ההחזרה שלהם אל המקום. וזו פעולה שאתם יכולים לבצע לגמרי בעצמכם ולחסוך את העלות של הזמנת טכנאי.

יש מספיק גז במזגן?

עוד תקלה נפוצה היא מחסור בגז. כאשר יש מחסור בגז במזגן המאייד לא מתחיל לעבוד שכן החיישן שלו לא מרגיש את הטמפרטורה המורה לו להתחיל בעבודה.
במקרה של חוסר בגז במזגן יש לפנות אל בעל מקצוע מומחה אשר יבדוק קודם כל האם יש דליפה של גז ויאטום את מקור הדליפה, וכמובן, ימלא את הגז מחדש. חשוב לדעת כי במיוחד אם המזגן מאוד, אם מתגלה דליפה לעיתים תכופות ייתכן כי לא ישתלם לכם לבצע תיקון ויהיה לכם עדיף לרכוש מזגן חדש.

האם סליל החימום תקין?

סליל החימום הוא רכיב קטן יחסית אשר מאפשר למזגן לעבור ממצב של קירור לחימום. לסליל החימום של בלאי ולכן במידה והוא נהרס, יש להחליף אותו.
סליל החימום הוא רכיב שעלות החלפתו בדרך כלל עומדת על בין 350-450 ש"ח, ובמידה ובאמת התקלה היא בשל סליל החימום, החלפה שלו תפתור את הבעיה ותאפשר לכם ליהנות מחום המזגן בצורה הטובה ביותר.

מזהים נזילת מים?

לא מעט אנשים קוראים לטכנאי לאחר שזיהו נזילת מים מהיחידה החיצונית אך מדובר במצב תקין. בקיץ המים יוצאים מהיחידה החיצונית ובחורף, כאשר המזגן מחמם, מהחיצונית כי הסוללה קרה. ובבתים בהם המזגן לא מחמם, נזילת המים לא מעידה על בעיה.

לסיכום

ברוב התקלות האומנם לא תוכלו לטפל בעצמכם ותזדקקו לבעל מקצוע מיומן, אבל לדעת ולשלול את התקלות שבהם

מזגן מקולקל תיקון מזגן מזגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד