י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
37 שנים

ההילולא של הסבא קדישא: כשה'באבא סאלי' מכר את הצרות לגוי

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, נכדו של ה'באבא סאלי' זצוק"ל, שהיום חל יום פטירתו, סיפר לתלמידיו על גדלותו של סבו • "מאשדוד מיד נסע לנתיבות וביקש מבבא סאלי מחילה, והתחנן על נפשו שיפעל ישועה וימשיך את הצדקה" • מבהיל

ההילולא של הסבא קדישא: כשה'באבא סאלי' מכר את הצרות לגוי
הרב פינטו והבבא סאלי צילום: באדיבות המצלם

37 שנים חלפו מאז הסתלקותו לגנזי מרומים של אור העולם, סידנא באבא סאלי זצוק"ל, סבו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. בשונה מכל שנה, האלפים שהיו פוקדים את ציונו של הצדיק בעיר נתיבות - מעתירים היום - יום ההילולה, בבתיהם ולא מגיעים למקום, וזאת בהוראת משרד הבריאות, בשל התפשטות נגיף הקורונה.

בדברי החיזוק ששיגר הרב פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, לתלמידיו, הוא סיפר על זקינו, "יומא דהילולא של מור זקני הקדוש רבי ישראל אבוחצירא זצוק״ל, שהיה קדוש מרחם, בעל מעלות ומדרגות רמות, ניצוץ של אליהו הנביא היה בו להבחין ולראות מסוף העולם ועד סופו, בכח קדושה וטהרה שהיה עובד על עצמו. 'אשרי העם שככה לו'".

הרב פינטו סיפר מכלי ראשון: "סיפר לנו בעל מעשה שהיה קרוב לרבנו זצוק״ל, שבכל שבוע לפני ראש חודש, בבא סאלי היה מבקש ממנו סכום גדול של כסף לתת לצדקה, והיה אומר לו לתת לישיבות, כוללים, תלמידי תורה. וכך, אחרי כמה שנים היה לאדם קשה, ובני ביתו אמרו לו, תחשוב, זה הרבה צדקה, תעצור. והאדם התבייש להגיד לא לבבא סאלי, והחליט לא ללכת באותו שבוע לבבא סאלי, וכך לא להרגיש לא בנוח".

"אך אחרי כמה ימים פחד", המשיך הרב פינטו במעשה, "והלך לבבא מאיר זצוק״ל וסיפר לו שנתן סכומים גדולים שבבא סאלי אמר לו, ועכשיו קשה לו וההכנסות לא כמו שהיו, ומתבייש ובא לשאול ולקבל את ברכתו של בבא מאיר זצוק״ל. ענה לו בבא מאיר, תדע שעשית דבר לא טוב. כל חודש בבא סאלי היה מוכר דבר קשה, שהיה צריך לקרות לבן משפחה שלך, לגוי. והחודש שלא נתת את הצדקה, הגוי שהיה צריך לקנות את הצרה, מת. תלך מהר לבבא סאלי, שימצא בכח שלו גוי אחר, שיקנה את הבעיה. והצרה שלך, הייתה בסוף התיקון כחודש חודשיים לפני הסוף, קילקלת את זה, תתקן את זה מיד".

"סיפר לנו היהודי הצדיק הזה שיחיה, שמאשדוד מיד נסע לנתיבות וביקש מבבא סאלי מחילה, והתחנן על נפשו שיפעל ישועה וימשיך את הצדקה. וכך המשיך כמה חודשים וראה נס עצום בבן משפחה, ושפע גדול נפתח לו".

"וכשחזר לבבא מאיר זצוק״ל, בבא מאיר אמר לו, כשעגלה שוקעת בבוץ וצריך להוריד כובד, לא מורדים ושוברים את היתדות שהסוס קשור בהם. כי אם יורידו אותם, ודאי לא יוכלו לצאת מאפילה לאור. את הצדקה והיתדות משאירים חזק, כי הם התקוה. ולהבין עומק והבנה של צדיקים, קשה לדעת ולהבין", סיפר הרב פינטו.

הרב פינטו אמר לסיום כי "הראיה של הצדיקים והקדושים היא למרחקים, ויש קונה עולמו בשעה אחת. ורבנו הבבא סאלי זצוק״ל היה משיירי כנסת הגדולה, נשמה רמה ששום ענין לא נסתר ממנה. זכות רבנו הקדוש רבי ישראל אבוחצירא זצוק״ל, תגן על כלל עם ישראל ועל כל בני הקהילה הקדושה 'שובה ישראל'".

בבא סאלי הרב יאשיהו פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!