י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השר בירך 'שהחיינו'

קובי שבתאי מונה רשמית לתפקיד המפכ"ל: "מחויבים להתנהג באופן ממלכתי"

הממשלה אישרה היום את מינויו של רב ניצב קובי שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה | בטקס שהתקיים במשרד לביטחון פנים אמר שבתאי: "פעולתנו מכוח החוק והסמכות מחייבת אותנו ביתר שאת להתנהג באופן ממלכתי הוגן ושוויוני, כך שנקבל לגיטימציה מהציבור" | השר אוחנה חבש כיפה ובירך 'שהחיינו'

קובי שבתאי מונה רשמית לתפקיד המפכ"ל: "מחויבים להתנהג באופן ממלכתי"
טקס הענקת הדרגה במשרד הבט"פ צילום: דוברות המשטרה

אחרי שנתיים ללא מפכ"ל, הממשלה אישרה הבוקר (ראשון)  את מינויו של רב ניצב יעקב (קובי) שבתאי למפקח הכללי של משטרת ישראל. הצעתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה עברה בממשלה ברוב קולות, ומייד לאחר מכן התקיים במשרד לביטחון פנים טקס הענקת הדרגות בו השתתפו אמו ורעייתו של המפכ"ל הנכנס. השר לביטחון פנים אמר אוחנה חבש כיפה בתחילת הטקס ובירך ברכת 'שהחיינו'

תוקף המינוי של ניצב קובי שבתאי יהיה למשך שלוש שנים החל מיום קבלת החלטת הממשלה. הממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך תקופת מינוי זו בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת. "אעשה כל אשר לאל ידי על-מנת להוכיח שאני ראוי למעמד המחייב שלו זכיתי", אמר שבתאי בטקס הענקת הדרגות.

"אתחייב לגבות כל שוטר ושוטרת שיפעלו עלפי דין. בהקשר זה אני מתחייב לכך ששוטרינו ולוחמינו ישובו לקבל את הערכה הציבורית שלה הם ראויים", הוסיף. "פעולתנו מכוח החוק והסמכות מחייבת אותנו ביתר שאת להתנהג באופן ממלכתי הוגן ושוויוני כך שנקבל לגיטימציה מהציבור גם בענייני קונפליקט".

שר הביטחון גנץ בפתח ישיבת הממשלה: "מברך על מינוי המפכ"ל שדחפתי- אין מינוי שלי או של שר אחר- המינויים ובהם גם פרקליט המדינה, הם מינויים ממלכתיים של מדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני מבקש לברך את ניצב קובי שבתאי על מינויו כמפכ"ל המשטרה, מינוי שאני תומך בו והחלטתי לקדם אותו. אני הייתי רוצה שנקדם את כל המינויים המקצועיים. יש 35 שגרירים, יש פרקליט ויש תפקידים רבים שלצערי מעוכבים. אני מוחה על ההיתממות הזו כאילו "שר הביטחון עוצר את הדברים".

"המשחק הפוליטי הזה לא במקום כשמדובר בעניינים ממלכתיים, ומינוי המפכ"ל הוא עניין כזה", הוסיף גנץ, "מדינת ישראל זקוקה למפכ"ל קבוע, קובי שבתאי הוא אדם ראוי וטוב שהוא ממונה היום. המשטרה צריכה מפקד. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולברך גם את ניצב מוטי כהן, שבשנתיים האחרונות החזיק את המשטרה על כתפיו למרות כל הקשיים ועשה בסך עבודה טובה".

 

 

 

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד